To je podcenjena rutina, ki otroke dela bistrejše in bolj skoncentrirane

To je podcenjena rutina, ki otroke dela bistrejše in bolj skoncentrirane (foto: Profimedia) Profimedia
31. 10. 2022

Ste pri otrocih uvedli spodnjo rutino? 

Otroci so nenehno aktivni - dirkajo naokoli, skušajo si zapomniti nove informacije, radovedno raziskujejo okolico. Zato zagotovo poskrbite, da so dovolj aktivni čez dan in da uživajo hranljive obroke, ki jim dajejo energijo. Potem pa je tu še tretji dejavnik, ki je zelo pomemben pri razvoju otroka. Veste, kateri? 

Govorimo o spanju!

V spanju telo ne le počiva, ampak tudi raste, začne procese celjenja, možgani pa procesirajo vse nove informacije, ki so jih prejeli čez dan. Tako razvijejo spomine na vonjave, dotike, zvoke, izglede, besedni zaklad, nevarnosti, lepe trenutke ... Boljša, kot je otrokova rutina spanja, bolj zdravo se bo razvijal. Manjši, kot je otrok, več spanja potrebuje. 

Ker se mnogo staršev bori z otroki, ko je čas za spanje, imamo nekaj nasvetov, ki vam morda pridejo prav. Seveda le vi veste, kaj najbolje deluje pri vašem otroku. 

Nekaj nasvetov za uvajanje spalne rutine: 

Vsak dan ob isti uri

Če se boste držali določenih ur spanja pri otroku že od zgodnjega otroštva naprej, se mu bo to obrestovalo tudi v prihodnosti. Urejen urnik otroke pomirja, saj lahko predvidijo, kaj sledi in se počutijo varne. Prav tako obstaja več možnosti, da boste čez dan uvedli rutino, ki bo prilagojena otrokovi uri spanja. Otrok se zgleduje po vas, zato bo hitro osvojil vse, kar se dogaja čez dan in ne bo imel nobenih težav s prilagajanjem. 

Omejite druženje

Ciljamo predvsem na vse zabave in dogodke, kot so rojstni dnevi ali druženje s sorodniki, ki se lahko zavlečejo dolgo v noč. Takrat morda izjemoma pustite otroku, da ostane buden dlje časa, vendar lahko že nekaj takšnih izjem pokvari njegov ritem spanja. 

V takšnem obdobju lahko opazite, da je otrok bolj razdražljiv, noče zaspati ob običajni uri in nasploh težje prenaša dneve. Uniči se njihov naraven ritem, zato morda tudi jedli ne bodo ob običajni uri in si bodo zaželeli več nezdrave hrane, ki so jo dobili na dogodkih. 

Nič časa pred zasloni pred spanjem

Čas pred televizijo in telefonom ne škodi le otrokovim očem in domišljiji, ne zahteva niti mentalnega in miselnega napora, kot ga na primer knjiga ali igrača. Otroci se hitro polenijo in izgubijo stik z realnostjo ter ne želijo biti več vključeni v dnevne aktivnosti in zadolžitve. 

Če otrok gleda risanke pred spanjem, to vklopi njegov um, ki zaznava informacije, zato se pred spanjem težko umiri in vse skupaj traja več časa kot običajno. Na dolgi rok pa čas pred ekrani lahko privede tudi do debelosti in nočnih groz. 

Čista postelja

Tudi vam se je bolj mikavno uleči v pospravljeno in dišečo posteljo, kot v tisto, na kateri je kup oblačil, torbic in drugih stvari. Enako je pri otroku - veliko raje bo šel v pospravljeno posteljo, kot v razmetano. 

Zjutraj zato lahko začnete z navado pospravljanja postelje, pri kateri otroku pomagajte, v kolikor še ne zmore sam. Čez dan imejte pravilo, da se na posteljo ne odlaga igrač in oblačil. S tem ne bo postelja le ostala urejena, pač pa tudi bolj čista. Na igračah se namreč skriva mnogo bakterij, virusov in drugih nečistoč, ki nimajo kaj iskati v postelji. 

Aktivnosti pred spanjem

Kakšne pol ure pred spanjem si vzemite čas za otroka. Vemo, da to ni najlažje storiti, saj imate veliko zadolžitev, vendar se otrok v nasprotnem primeru lahko počuti spregledanega. 

Pogovarjajte se z njim o tem, kako je preživel dan, kaj se mu je dogajalo v vrtcu, kaj ga straši in ob čem je srečen. Bodite predvsem poslušalec, govori naj otrok. Čas bo tudi za krajšo igro - usedite se na tla k otroku in se spomnite, kako ste se sami igrali. Tik pred spanjem lahko pomaga pravljica, ki jo prebereta skupaj. Medtem se bo otrok umiril in lažje zaspal.