Akos in inšpektorat za kulturo in medije sta začela pri nadzoru oglaševanja prehranskih dopolnil sodelovati z zdravstvenim inšpektoratom. Število kršitev oglaševanja teh se namreč povečuje.
Čeprav so prehranska dopolnila lahko koristna, ne zdravijo in niso bližnjica do zdravja, so na skupni novinarski konferenci sporočili predstavniki institucij.
Preberite še:
- Kdaj ste kupili česen? Če ga imate doma toliko časa, ga obvezno zavrzite!
- To je recept za najboljšo piščančjo juho
Po podatkih Zdravstvenega inšpektorata RS, ki izvaja nadzor oglaševanja prehranskih dopolnil pri nosilcih živilske dejavnosti, število ugotovljenih kršitev narašča, je povedala inšpektorica Andreja Mojškrc.
Neskladnosti se povečujejo
Lani so tako denimo pri nosilcih ugotovili 23 neskladnosti v zvezi z navajanjem zdravljenja bolezni, letos pa že 47.
Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (Akos) je na podlagi podatkov zdravstvenega inšpektorata o primerih kršitev oglaševanja v medijih in izrečenih ukrepih na podlagi zdravstvene zakonodaje začela preučevati, ali kršijo ti primeri tudi medijsko zakonodajo.
Akos, pristojen za nadzor oglaševanja na TV-programih, do sedaj podatkov zdravstvenega inšpektorata o kršitvah ni imel. Kot je povedal vodja sektorja za elektronske medije na Akosu Tomaž Gorjanc, so izdajatelje TV-programov oktobra pozvali k spoštovanju in izvajanja zakonskih zahtev na področju predvajanja oglasov o prehranskih dopolnilih. Ugotovili so, da zakonodaje na tem področju ne poznajo.
Nadzor oglaševanja
Izdajatelje bodo na Akosu zato o tem najprej poučili, nato pa izvedli nadzor oglaševanja, je napovedal. Medijska zakonodaja namreč prepoveduje trženje izdelkov, ki se predstavljajo z lastnostmi za zdravljenje in preprečevanje bolezni. To za gledalca pomeni tveganje za javno zdravje, je navedel Gorjanc.
Za kršitelje je predvidena globa do 60.000 evrov. Tudi glavna inšpektorica Inšpektorata RS za kulturo in medije Sonja Trančar je napovedala, da bodo v prihodnjih mesecih stopnjevali aktivnosti na področju oglaševanja prehranskih dopolnil v radijskih programih, tiskanih medijih in elektronskih publikacijah, za kar so pristojni. Kot so potrdili prisotni, doslej izdajateljem medijev še niso izrekli kazni zaradi oglaševanja prehranskih dopolnil.
Lahko so koristna
Predstavnica Nacionalnega inštituta za javno zdravje Urška Blaznik je poudarila, da na uporabo prehranskih dopolnil, ki jo je spodbudila tudi epidemija covida-19, vpliva zavajajoče oglaševanje. "Potrošniki pogosto verjamejo, da so prehranska dopolnila varna, še posebej, če jih kupijo v lekarni ali so oglaševana prek medijev," je dejala Blaznik.
Prehranska dopolnila so lahko sicer zelo koristna, vendar to ne sme postati razlog, da bi se potrošniki odpovedali uravnoteženi prehrani.
"Prehranska dopolnila niso nadomestilo za pestro prehrano," je poudarila Blaznik.Zdravstvena inšpektorica Mojškrc je potrošnike še pozvala, naj domnevno sporne oglase najprej prijavijo na zdravstveni inšpektorat. Če bodo tam prepoznali kršitev, bomo sodelovali z inšpektoratom za kulturo in medije in Akosom.
Novo na Metroplay: Pogumna Slovenka, ki je sledila svojim sanjam in preplula ocean | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem