Kako nadomestiti dodan sladkor z zdravo hrano, ne da bi ga preveč pogrešali?

Kako nadomestiti dodan sladkor z zdravo hrano, ne da bi ga preveč pogrešali? (foto: profimedia) profimedia
24. 1. 2020

Če se težko ločite od sladkorja in zmanjšate vnos, preizkusite katerega od teh trikov, s katerim vam bo morda lažje.

O dodanem sladkorju in sladilih zagotovo veste že veliko, poznate tudi pozitivne posledice, ki sledijo zmanjšanju vnosa sladkorja v telo, pa se tega vseeno ne morete losati ali pa zgolj nimate poguma za začetek. Ker očitno potrebujete le spodbudo za prvi korak, potem pa bo šlo lažje, je tu nekaj trikov, s katerimi lahko začnete: 

Sladkor kot prepoved?

Razlog za to, da ne morete brez sladkarij in drugih slaščic mogoče ne leži v vaši sladkosnedosti (vsaj ne v celoti), ampak nekje v otroštvu, ko vam je mama prepovedovala jesti bonbone in čokolado. Zagotovo ste ji sedaj hvaležni, vendar je prepoved ostala z vami tudi v odrasli dobi in zdaj, ko ste samostojni in sami odločate zase, jo radi kršite. 

Poskusite tako: vsak dan si dovolite, da enkrat pojeste nekaj sladkega. Lahko si že od doma s seboj vzamete čokoladico, si privoščite kos babičine pite ali skodelico sladoleda … To je povsem vredu, saj se v splošnem prehranjujete zdravo. Ko se boste sladkorju hoteli še bolj odreči, si dovolite jesti sladkarije na vsaka 2 dni in postopoma zmanjšujte. Procesa se lotite zares počasi, saj vsaka večja sprememba ne bo uspešna. 

Lakota

Ne bodite lačni predolgo časa, saj lakota sproži željo po hrani, ki vam bo takoj vsaj za hip dala energijo, četudi ta kmalu zatem vpade. Pri roki imejte kaj zdravega, na primer jogurt, sadje, oreške … Potrebe po sladkarijah morda ne boste niti občutili. 

Prvi obrok dneva

Ta je najpomembnejši, važno pa je tudi, kaj ga sestavlja. Vaš zajtrk naj vsebuje beljakovine, “dobre” maščobe in zapletene ogljikove hidrate. S tem boste dobili dovolj energije, da ne boste čutili potrebe po prehranjevanju še nekaj časa. Za kosilo pa si obljubite kaj slastnega, saj boste zagotovo hoteli biti vsaj malo lačni, da vam bo hrana še bolj teknila. 

Prigrizki

Med prigrizki naj se zagotovo znajdejo oreški in semena, oljčno olje in avokado. Ta živila uravnajo sladkor v krvi, zaradi česar ne boste potrebovali sladkarij. S tem si prihranite tudi zaspanost, ki vas rada zajame po čokoladi in drugih sladkih živilih. Pri uravnavanju sladkorja pomagata tudi sadje in zelenjava. 

Spanje 

Pomanjkanje spanja vodi v nezdrave odločitve predvsem glede hrane. Kdaj ste si nazadnje zvečer rekli, da si boste namesto čokolade raje pripravili kaj zdravega? Verjetno nikoli ali pa je bila to posledica zaobljube, ki je kmalu izzvenela. Če nameravate ostati pokonci dlje kot običajno, že spočiti pripravite obrok ali prigrizke za kasneje. 

Najbolj priporočljivo pa je, da uredite svoj spalni ritem in si vsak dan (da, tudi med vikendom), privoščite zadosti spanca ter v posteljo odhajate približno ob isti uri. 

Pripravila: A. H. 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri