Potep po Franciji: Arles, Nîmes in Pont du Gard

5. 9. 2012

Arles je simpatično, spogledljivo zgodovinsko mesto v jugovzhodni francoski regiji Provansa, departma Bouches-du-Rhône. Od leta 1981 je to mesto s svojimi rimskimi in romanskimi spomeniki na Unescovem seznamu svetovne kulturne dediščine.

V Arlesu poleti sicer kar mrgoli turistov, a je mestno središče tako očarljivo in nenaporno za ogled, da bi se človek kar vračal in vračal.

Simpatične trgovinice in kavarnice so popolna popestritev po ogledu veličastne rimske arene, kjer še vedno vsak teden prirejajo bikoborbe.

Zgodovina na hitro

Mesto je največji vpliv doseglo v 4. in 5. stoletju, ko je bilo tam pogosto glavno prebivališče rimskega cesarja med vojaškimi kampanjami. Leta 395 je postalo prefektura Galije. Za časa cesarja Konstantina Velikega so bila v mestu zgrajena kopališča. V poznem rimskem obdobju je Arles postal poznan kot kulturno in versko središče, pri tem je bil glavna točka pokristjanjevanja Galije.

Nîmes 

Še eno od simpatičnih francoskih mestec. Ponaša se z mogočnim rimskim amfiteatrom, ki privablja turiste.

Skozi mesto je bila zgrajena rimska cesta Via Domitia, ki je povezala ozemlje tedanjih rimskih provinc na Apeninskem in Iberskem polotoku. V mestu se ustavi veliko turistov, ki jo mahnejo na ogled enega izmed najbolj ohranjenih rimskih akvaduktov – Pont du Gard.

Pont du Gard

Spada med najbolj ohranjene starorimske akvadukte in je eden najbolj veličastnih ostankov rimskega imperija. Zgrajen je bil leta 19 pred našim štetjem, bil pa je del skoraj 50 kilometrov dolgega akvadukta, ki je skrbel, da je voda iz izvirov Fontaines d'Eure prišla do rimskega mesta Nemausus (današnji Nîmes).

Most je bil zgrajen brez malte, nekateri kamni so težki tudi šest ton, vsi pa so bili natančno oblikovani, da skupaj tvorijo res trden in impresiven objekt. Pont du Gard je bil leta 1985 vpisan na seznam Unescove svetovne dediščine.

Most je bil zgrajen na treh nivojih. Visok je 49 metrov, najdaljši nivo je dolg 275 metrov. Cel akvadukt pade le za 17 metrov po vsej svoji dolžini, medtem ko je most nagnjen le za 2,5 centimetra, kar govori o neverjetni natančnosti rimskih inženirjev, čeprav so uporabljali le najbolj preprosto tehnologijo.

Iz Lise