Jesensko raziskovanje Posočja: Kolovrat in Planica pod Krnom

13. 10. 2017
Deli
Jesensko raziskovanje Posočja: Kolovrat in Planica pod Krnom (foto: Ana Vehovar)
Ana Vehovar

Dve lahkotni in čudoviti ideji za izlet v Posočju: razgleden greben Kolovrat ter pohod do Planice pod Krnom. Privoščite si razglede po dolini Soče ter širše, v objemu jesenskih barv in prijetnih temperatur za pohodništvo, raziskovanje ali gorsko kolesarjenje.

Ideja 1 - KOLOVRAT (1115 m)

Na desnem bregu Soče se med Kobaridom in Tolminom dviga eden od najbolj razglednih grebenov - Kolovrat, ki predstavlja mejo med Zgornjim Posočjem na slovenski strani in Benečijo na italijanski strani. Z vrha se odpira prostran pogled na nekdanje bojišče soške fronte od Kanina, Krnskega pogorja, Banjške planote do Svete Gore; na drugo stran pa nam pogled čez Benečijo in Furlansko nižino seže do Jadranskega morja, ki se v soncu čudovito lesketa v daljavi.

MUZEJ NA PROSTEM

V času prve svetovne vojne je italijanska vojska na Kolovratu zgradila obsežen sistem tretje obrambne črte, katere del je danes urejen v zanimiv muzej na prostem. Tu so poveljniška in opazovalna mesta, mitralješki in topniški položaji, kaverne ter mreža strelskih jarkov, ki vas popeljejo v zgodovino. Muzej na prostem Kolovrat je del Poti miru, ki povezuje ostaline 1. svetovne vojne.

Greben (ter spust iz Kolovrata) je prav tako zelo priljubljena točka za gorske kolesarje.

Razgled proti Tolminu, Mostu na Soči...

Dostop

Na cesti med Kobaridom in Tolminom v naselju Idrsko zavijemo proti vasi Livek (5 km), tam pa levo proti Livškim Ravnam (4 km). Nadaljujemo še 3 km po grebenu Kolovrata do manjšega parkirišča. Pri informacijski tabli je vstopna točka na muzej na prostem, ki se nahaja na 1115m nadomrske višine. Dostop je možen tudi iz vasi Volče ali z italijanske strani. Nato si privoščimo kakšno uro ali dve hoje po vrhu grebena.

Ideja 2 - PLANICA POD KRNOM (1376 m)

Če ste se že povzpeli na mogočno goro Krn ali je ta v oblakih, kar se pri tem vrhu pogosto zgodi, ali pa si želite nekaj bolj lahkotnega, se lahko pod njo odpravite na pohod do Planice pod Krnom. Do vrha boste potrebovali malo več kot 1 uro. Planica pa je primerna tudi za spust z gorskim kolesom.

Planica je vrh, ki se nahaja jugozahodno od Krna in nam odpre lep razgled na Krnsko skupino gora, del vrhov nad osrednjim tokom reke Soče ter v dolino proti Kobaridu.

Pod vrhom si lahko ogledamo še italijansko vojaško kapelo, ki se nahaja nad manjšo pečino med Planico in Plečami. Od kapele se nam odpre lep razgled na okoliško hribovje in delu doline reke Soče.

Dostop:

Izhodiščna točka je, tako kot za goro Krn, planina Kuhinja. Iz Tolmina se tako peljemo proti Kobaridu do oznake Kamno, kjer zavijemo desno čez most. Iz Kobarida pa gremo čez Napoleonov most, kjer zavijemo desno ob Soči. Nato sledimo v smeri vasi Vrsno in Krn. Od vasi Krn pa sledimo oznakam za Kočo na planini Kuhinja. Na svoji desni lahko že občudujemo Krnsko pogorje.

Ko prispemo do velikega parkirišča, kjer se po levi cesti nadaljuje cesta proti Koči na planini Kuhinja, parkiramo. Hodimo lahko po cesti ali pa prečkamo čez pašnike in travnata pobočja, ki so ograjena s pašnimi ograjami, ki jih skrbno zapirajte za seboj.

Planina Kuhinja v jesenskih barvah ter jutranjem soncu medtem ko je v nižini megla, je odlična izbira za izlet v tem letnem času.

Na svoji desni lahko občudujemo Krn in Krnsko pogorje, če le ni ta v oblakih...

Nekaj časa hodimo po cesti, a le do prvega ostrega desnega ovinka, sredi katerega nas oznake za kapelo na Planici usmerijo naravnost na kolovoz ter skozi gozd. Nadaljujemo skozi strnjen gozd po nezahtevni poti, ki se na začetku spusti nato pa je zopet bolj položna. Ko nas pot iz gozda pripelje na pašna območja sedla med Planico in Plečami, se na širokem prevalu ostro v desno odcepi slabša stezica, ki vodi do vrha Planice. A sprva lahko nadaljujemo naravnost, kjer po nekaj korakih prispemo do italijanske vojaške kapele.

Nato pa se čez pašnike in travnike povzpnemo na vrh Planice. S prvega vrha lahko po brezpotju nadaljujemo še na bližnji 15 minut oddaljen drugi vrh Planice.

... Obilo užitkov ob raziskovanju naše dežele!

Vir: potmiru.si, hribi.net, Foto: Ana Vehovar

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek