Vožnja z vlakom je lahko tako romantična in pomirjujoča, v vseh dolgih urah pa boste lahko prebrali kup knjig, ki drugače ne pridejo na vrsto. A kam jo mahniti? Izberite kraje, kjer vas pričakujejo najlepše železniške postaje v Evropi
Centralna postaja Antwerpen, Belgija
Ena najlepših železniških postaj je prav gotovo antwerpenska, ki jo imenujejo tudi železniška katedrala in je bila zgrajena med letoma 1895 in 1905. Narisal jo je Louis Delacenserie, dolga je 188 ter visoka 44 metrov, z veliko okrasnega železa in stekla. Tudi viadukt, ki pripelje na postajo, je prava mojstrovina. Postaje je najlepši primer belgijske arhitekture v nenavadnem eklekticističnem stilu.
Železniška postaja St. Pancras v Londonu, Anglija
Zgradbo iz leta 1868, narejeno v mogočnem viktorijanskem stilu, so prenovili pred nekaj leti, obnova pa je stala skoraj milijardo evrov. Ob odprtju prenovljene postaje St. Pancras je bila navzoča tudi kraljica. Na slavni 'viktorijanski' postaji lahko sedete na vlak Eurostar, ki vas skozi predor pod kanalskim zalivom popelje v kontinentalno Evropo.
Sirkeci, Istanbul (Turčija)
Postajo je leta 1890 naredil Prus August Jachmund (študiral je tudi otomansko arhitekturo) in je eden najslavnejših primerov evropskega orientalizma, ki je bila zgled številnim arhitektom. Leži v evropskem delu Istanbula in na postaji se je nekoč ustavljal tudi znameniti Orient Expres (Paris–Istanbul).
Železniška postaja Atocha, Madrid
Leta 1892 so na pogorišču stare glavne postaje v Madridu postavili novo mogočno stavbo, z veliko elementi kovanega železa. Arhitekt Alberto de Palacio Elissagne je prej sodeloval s Gustavom Eiflom (Eiflov stolp), zato se vidi njegov vpliv. Ime Atocha je dobila po bližnji cerkvi.
Gare du Nord, Pariz (Francija)
Severno pariško železnico je zgradil arhitekt Jacques Hittorff med letoma 1861 in 1864 po naročilu Jamesa Mayerja Rothschilda. Pročelje stavbe je oblikovano okoli triumfalnega loka, pri gradnji pa je bilo uporabljenih veliko kamnitih plošč. Gare du Nord je ena najbolj frekventnih železniških postaj v Evropi, saj na njej začne, konča ali prekriža svoje poti kar 180 milijoni potnikov na leto.
Centralna postaja Helsinki, Finska
Postajo je leta 1909 dokončal arhitekt Eliel Saarinen. Po želji naročnikov je delala v racionalnem stilu, čeprav je imel sam željo delati postajo v romantični arhitekturi. Znana je predvsem po svojem stolpu z uro in dvema kipoma, ki v rokah držita okroglo lučko.
Lizbonska centralna postaja do Rossio, Portugalska
José Luís Monteiro je železniško postajo v Lizboni zgradil leta 1887, in to v romantično bohotnem poznem gotskem stilu, tipičnem za tisti čas na Portugalskem. Postaja je zares čudovit prvi stik s portugalsko prestolnico.
Amsterdam Centraal (Amsterdamska centralna postaja) Nizozemska
Amsterdam Centraal sta zgradila arhitekta Pierre Cuypers in A. L. van Gendt leta 1889. Postaja leži na treh umetnih otokih, ki so postavljeni na 8687 lesenih stebrih. Amsterdamsko glavno železniško postajo vsakodnevno obišče več kot 250 tisoč ljudi. Postajo trenutno delno obnavljajo in bo končana leta 2015.
Keleti, Budimpešta (Madžarska)
Postajo v eklekticističnem stilu sta naredila arhitekta Gyula Rochlitz in János Feketeházy. Zgrajena je bila med letoma 1881 in 1884 in je bila za tiste čase med najmodernejšimi na svetu. Na pročelju stavbe sta kipa izumitelja Jamesa Watta in železniškega pionirja George Stephensona. Keleti je glavna mednarodna železniška postaja v Budimpešti.
Berlin Hauptbahnhof (Berlinska centralna postaja), Nemčija
Postajo, za katero je narisal načrt nemški arhitekt Meinhard von Gerkan, so odprli leta 2006. Glavna postaja v Berlinu je med najbolj prometnimi v Evropi, saj jo na dan 'uporabi' več kot 350 tisoč potnikov, na tračnicah pa se zamenja več kot 1800 vlakov dnevno.
Centralna postaja Zagreb, Hrvaška
Zgradba, ki jo je zasnoval madžarski arhitekt Ferenc Pfaff, je bila zgrajena leta 1892. Dolga je 186,5 metra in je oblikovana v neoklasicističnem stilu, okrašena z dekoracijami in skulpturami.
Waverley, Edinburg (Škotska)
Postaja od leta 1840 leži v strmi ozki dolini med srednjeveškim in novim delom (18. stoletje) Edinburga. Dela mesta povezuje železno-jekleni most, ki se vije prek železniške postaje.
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?