Previdno pri rezervaciji počitnic

25. 5. 2011

ZPS v zadnji številki revije VIP podrobno svetuje, kako se izogniti slabi kakovosti hotelov. Na ZPS-ju prejmejo največ pritožb potrošnikov nad nastanitvijo in oskrbo, večkrat so omenjeni Tunizija, Egipt in Turčija.

Potrošniki si pri odločanju za potovanja in dopust pomagajo s pregledovanjem turističnih katalogov in brskanjem po spletu, in ker počitniške destinacije največkrat sami ne poznajo, njihova odločitev v celoti temelji na informacijah in opisih, ki so navedeni ob predstavljenih namestitvah, ter priloženih fotografijah. Če ponudniki turističnih storitev ne zapišejo verodostojnih informacij, so neizogibni upravičeno nezadovoljstvo potrošnikov in pritožbe zaradi slabe kakovosti storitev.

Najpogostejša vzroka pritožb sta neustrezna namestitev in oskrba. Živa Drol Novak, odvetnica pri ZPS, pojasnjuje: “Turistične agencije morajo v ponudbo zapisati korektne informacije. Ker pa zakon glede navedbe kategorije namestitvenih objektov določa, da se navede uradna kategorija, lahko pri državah, ki nimajo urejenega sistema kategoriziranja, nastane velika razlika med njihovo nacionalno kategorizacijo in dejansko kakovostjo namestitve. Slabe turistične agencije to izkoriščajo tako, da najemajo hotele, ki imajo sicer uradno kategorizacijo s 4 ali 5 zvezdicami, njihova dejanska kategorija po naših, evropskih standardih pa dosega le 2 ali 3 zvezdice.”

ZPS potrošnikom svetuje:

 

  • Izberite zaupanja vredno turistično agencijo.
  • Pri izbiranju aranžmaja poleg ponudbe preberite tudi splošne informacije.
  • Shranite ponudbo oziroma katalog in splošne pogoje.
  • Preverite, ali so na potrdilu o potovanju zapisani posebni dogovori, ki ste jih sklenili z agencijo.
  • V primeru pritožbe zberite dokazni material (fotografije, izjave drugih gostov, dokumentacija).
  • Če pomanjkljivost ni takoj odpravljena, zahtevajte zapisnik ali pa o tem znova opozorite turistično agencijo. Če napaka ni bila odpravljena, lahko po vrnitvi domov uveljavljate sorazmerno znižanje cene aranžmaja. Pritožbo je treba poslati v 2 mesecih po končanem potovanju.
  • Shranite dokazila o dodatnih stroških.