Pozitivni učinki sončne svetlobe

Pozitivni učinki sončne svetlobe (foto: profimedia) profimedia
21. 4. 2018

V toplih dneh se radi pogrejemo na soncu in tako preženemo zadnje ostanke zime. Če z izpostavljanjem sončni svetlobi ne pretiravate, lahko poleg sprostitve uživate še veliko drugih koristnih učinkov.

Vseh koristi naravne svetlobe boste deležni že ob manjši izpostavljenosti soncu in ne večurnem poležavanju ter »pečenju«. Prevelika izpostavljenost lahko povzroči kožne bolezni in druga resna zdravstvena stanja, zato bodite previdni pri lovljenju sončnih žarkov. 

Kaj se dogaja v telesu ob zmernem izpostavljanju soncu?

Ko se izpostavimo sončni svetlobi, se prične ustvarjati vitamin D. Dovolj je že, da sonce 20 minut do pol ure nekajkrat na teden obsije roke, obraz ali noge in nas preskrbi z vitaminom, ki ima pomembno vlogo pri preprečevanju bolezni srca in okužb.

Sezonska razpoloženjska motnja vpliva na veliko ljudi. Ta povzroča žalost in blago depresijo pozimi, ko je temneje ter izboljšanje razpoloženja v poletnih mesecih. Spremembe so plod različnih razlogov, vendar glavni tiči v sončni svetlobi, ki zvišuje ravni serotonina znanega kot hormon sreče. Ta prinaša dobro počutje. Med simptomi motnje so tudi zaspanost, razdražljivost in težave s koncentracijo.

S soncem lahko ublažite zdravstvene probleme povezane s kožo, kot so luskavica, ekcem in akne. Blaga izpostavljenost izboljša videz in umiri težave.

Katere pozitivne učinke prinašajo sončni žarki?

Visok krvni tlak lahko delno znižate po naravni poti. Zgornja plast kože shranjuje dušikov oksid, ki pri reakciji na sončno svetlobo razširi žile, ko se pomika v krvni obtok. To znižuje pritisk. Vendar problema ne morete rešiti le s sprehodi v sončnih dneh, zato se še vedno obrnite na osebnega zdravnika.

Sončna svetloba izboljša zdravje kosti. Vitamin D je ključnega pomena za razvoj in vzdrževanje zdravih kosti. Pogosto ga samo s hrano ne moremo dobiti dovolj, zato ga nekateri nadomeščajo z dodatki, druga možnost pa je, da se odpravite na sprehod. Vendar kljub temu upoštevajte opozorila in se ne sprehajajte nezaščiteni veliko časa. Dovolj je že nekaj minut, da napolnite zaloge vitaminov, potem pa dodajte zaščito.

Med dobrimi lastnostmi so tudi izboljšane možganske funkcije. Sončna svetloba stimulira možgane in vpliva na organizacijo ter shranjevanje spominov.

Lahko zmanjša tveganje za oblike raka na dojkah, debelem črevesju, prostati in pljučih. Ne tvegajte s predolgim izpostavljanjem sončni svetlobi, saj je v prevelikih odmerkih za zdravje nevarna. Skrb za zadostno količino vitamina D pa ni nikoli odveč.