Se boste lotili opuščanja sladkorja? Potem morate najprej vedeti TO! (naj vas ne preseneti ...)

Se boste lotili opuščanja sladkorja? Potem morate najprej vedeti TO! (naj vas ne preseneti ...) (foto: profimedia) profimedia
21. 1. 2023

Ste se odločili, da boste v novem letu jedli bolj zdravo, torej da boste opustili sladkarije in druge sladke prigrizke? Odlično! Vendar se najprej opremite z informacijami. 

Prehrana brez sladkorja se sliši odlično, ko se je morate lotiti, pa pride do težave ... Kje začeti? Kje vse se skriva sladkor? Se boste slaščicam popolnoma odpovedali ali le delno? Potem je tu še nekaj stvari, ki vam jih običajno nihče ne pove. 

Zmanjšanje sladkorja v vaši prehrani je odlična ideja, vendar bodite pripravljeni na posledice, ki vas lahko doletijo in vedite, česa ne morete pričakovati: 

Po 1 tednu in 1 mesecu se ne bo zgodil čudež

Če pričakujete preobrazbo telesa, 10 kg manj in kaj podobnega, vas moramo razočarati: en teden in en mesec brez sladkorja je premalo, da bi lahko opazili veliko spremembo ali celo čudež. Že res, da se v telesu v tem času zgodi veliko dobrih stvari, vendar če se zanašate le na zunanji izgled, boste razočarani. 

Zamenjava živil ne bo lahka

Čeprav ste prebrali, da npr. namesto koščka čokolade pojejte sadje, to ne bo ravno lahko. Ko si boste zamislili točno določene piškote, ali tisto tortico iz vaše priljubljene slaščičarne, banana žal ne bo odtehtala želje. Takrat morate biti zelo motivirani in imeti jasno postavljen cilj.

Pomagalo bo tudi, če najdete aktivnost, ki se je lahko lotite, da se zamotite. Naredite kakšno vajo, kaj pospravite, ustvarjajte ... 

Spremembe pri spanju

Lahko se zgodi, da bo vaš spanec moten, ali da se boste prebujali veliko prej kot običajno. To se ne pojavi pri vseh, vendar je vredno biti pozoren. Lahko se zgodi tudi obratno - ko boste legli v posteljo, boste lažje zaspali. Sladkor vas lahko prebudi, dvigne krvni sladkor, potem pa povzroči utrujenost. Vaš ritem spanja se lahko spremeni, zato je pomembno, da se ob istem času odpravite v posteljo, da pomagate telesu vzpostaviti normalen spalni cikel. 

Razdražljivi boste

Če je bil sladkor velik del vaše prehrane, bo opustitev težka. Verjetno boste precej razdražljivi in vas bodo ob živce spravile že najmanjše stvari. Vaše razpoloženje se lahko hitro poslabša, ko si boste hoteli po kosilu privoščiti sladek prigrizek, a se boste spomnili, da tega ne jeste več. Ali ko vas bo kdo povabil na tortico, pa boste ponudbo zavrnili. 

Težko bo nadzorovati razpoloženje, zato bi bilo dobro, da premislite, preden rečete kaj, kar boste obžalovali. 

Težje se boste zbrali

Pred vami bo naloga ali projekt, vi pa boste mislili na tisti košček čokolade, ki si ga niste privoščili. Misli vam bodo begale od sladkarij do dela in spet nazaj. Težje boste opravljali delo, vendar ne podlezite skušnjavi. 

Za takšne primere imejte vedno pri roki kakšen zdrav prigrizek, s katerim boste pregnali lakoto. Pred tem naredite še nekaj požirkov vode: včasih smo žejni, namesto lačni in na to sploh ne pomislimo. 

Kljub vsemu naštetemu je odvajanje od sladkorja dobra ideja. Ker podvig ne bo lahek, si zagotovite podporo in imejte jasen cilj, zakaj to počnete. Čez nekaj časa boste opazili dobre posledice na počutju in vse se bo poplačalo!