Dobro počutje Promocijsko sporočilo

Zakaj 8-urni delavnik ni optimalen?

5. 4. 2018
Deli
Zakaj 8-urni delavnik ni optimalen?

8-urni delavnik je zastarel in neučinkovit pristop k delu. Preverite, kako lahko najbolj optimalno strukturirate svoj delovni dan!

Osem urni delovnik je bil uveden med industrijsko revolucijo z namenom, da bi zmanjšali število delovnih ur, ki jih mora opraviti delavec v proizvodnji. Tako so za tisti čas dobili bolj human način dela. Pa še vedno ta način najbolje deluje za čas v katerem živimo? Nekateri strokovnjaki pravijo da ne!

Seveda pa morajo biti na delovnem mestu izpolnjeni tudi drugi pogoji, da se zaposleni počutijo dobro in so bolj produktivni. Za to skrbijo tudi različni programi promocije zdravja na delovnem mestu, kot je Vitalno podjetje.

Najbolje je, da si strukturirate svoj delovni dan!

V nedavni raziskavi so merili produktivnost zaposlenih in so naleteli na zanimivo odkritje: dolžina delavnika ni vplivala na produktivnost, ampak je na zaposlene vplivala strukturiranost dneva. Na primer ljudje, ki so se držali tega, da so si vzeli dovolj časa za odmor, so bili veliko bolj produktivni od tistih, ki so delali dlje in imeli nadure, a si med tem časom niso vzeli veliko odmorov.

Najboljše razmerje »delo-počitek« je bilo glede na izsledke raziskav 52 minut intenzivnega dela, ki mu sledi 17 minut počitka. Zaposleni, ki so se držali tega urnika so bili veliko bolj zbrani in motivirani za delo (bili so 100% usmerjeni v to kar so počeli, niso odprli Facebooka ali pa se pustili zmesti različnim prejetim elektronskim sporočilom). Ko jim je začela padati produktivnost, o se je zgodilo po približno eni uri, so si vzeli kratko pavzo stran od računalnika, kar je ponovno dvignilo njihov nivo produktivnosti.

Pomembno je, da si med delovnim dnevom vzamete čas za pravi odmor

Zgoraj omenjeno razmerje bi se v realnem svetu dela težko obneslo, lahko pa iz raziskave potegnete zelo pomembno iztočnico: Veliko bolj boste produktivni, če si preko dneva vzamete dovolj časa za odmore.

Problem je, da si največkrat ne vzamemo pravega odmora ter smo še vedno za računalnikom, pregledujemo pošto, Facebook objave ali gledamo videoposnetke na YouTubu namesto, da bi ustali in se podali na kratek sprehod.

Imejte nadzor nad svojim delovnim dnevom!

8 urni delavnik je lahko ustrezen, če si dan razdelite v strateške intervale.


Preverite, 4 nasvete, ki vam bodo pomagali, da ujamete svoj ritem dela:


1.) Razbijte svoj delovni dan v intervale: Naravno je da človek načrtuje kaj mora doseči do konec dneva, tedna ali meseca, a je dokazano, da je posameznik veliko volj efektiven, če se skoncentrira na to kaj mora narediti v tem trenutku. Poleg tega pa, če razbijete svoje dnevne naloge v več delov, se veliko lažje skoncentrirate na vsakega posebej.

2.) Spoštujte uro: Intervalna strategija deluje le če spoštujete uro z visokim nivojem energije in med delom ne preverjate elektronske pošte in ne odpirate Facebook strani, saj s tem izničite celoten koncept o intervalih dela in počitka.

3.) Odpravite se na pravi odmor: Rezultati raziskave so pokazali, da so ljudje, ki so si večkrat vzeli odmor, bolj produktivni od tistih, ki so imeli težavo s tem, da bi se ločili od dela in so tudi med odmorom viseli na računalniku ali telefonu. Odmori, ki vključujejo sprehod, branje ali pogovor s sodelavci so se izkazali za najbolj produktivne. Predvsem, ko je veliko dela nas hitro premami, da bi med odmorom odgovarjali na elektronska sporočila, a nikar se ne prepustite skušnjavi, ampak si vzemite pravi odmor.

4.) Ne čakajte do te točke, da vam telo sporoči, da potrebujete odmor: Če čakate do trenutka, ko se počutite utrujene, da si vzamete odmor potem ste že zamudili okno najvišje produktivnosti. Držite se vašega urnika in delajte le takrat ko ste najbolj produktivni. Zapomnite si, da je vedno bolje, da delate samo takrat, ko ste produktivni in si večkrat vzamete odmor.

Vse povežite skupaj v celoto!

Če razbijete svoj delavni dan v intervale dela in počitka, potem boste produktivni in vaš delovni dan bo potekal hitreje in uspešnejše.

Za vsesplošno dobro počutje v podjetju pa lahko poskrbite predvsem s promocijo zdravja na delovnem mestu.

Poskrbite za zdravje svojih zaposlenih in uspešno podjetje!

Vitalno podjetje je najbolj zaželen program promocije zdravja in dobrega počutja za vaše zaposlene. Znižajte stroške bolniških odsotnosti in dvignite zadovoljstvo kolektiva.

S pomočjo programov promocije zdravja in rekreacije, gradimo pozitivno kulturo podjetja, kjer poskrbimo za delovno mesto, kamor se delavci radi vračajo. Posledično se poveča pripadnost podjetju in zmanjšajo medgeneracijski konflikti in fluktuacija.

Kontaktirajte nas na: info@vitalno-podjetje.si ali 051 339 543, www.vitalno-podjetje.si