10.000 korakov na dan!

16. 5. 2008

Nimate časa za vadbo zaradi obilice opravkov? Nič zato, vadite lahko tudi med tem, ko urejate povsem vsakdanje stvari. Štejte korake na poti v službo, trgovino ali na srečanje s prijateljico in mimogrede boste prišli do številke 10. 000, ki zadostuje za zdrav in aktiven življenjski slog. Vsak korak šteje!

Zaradi pretežno sedečega načina življenja, se je treba aktivno odločiti za spremembo življenjskega sloga. S sistemom 10. 000 korakov je to povsem preprosto, saj šteje vsak korak, ki ga naredite čez dan, ne da bi se s tem posebej ukvarjali.

Hojo imamo v krvi

Kot osnovna oblika človekovega gibanja je hoja zaradi razvoja najrazličnejših prevoznih sredstev v sodobnem življenju močno odrinjena iz vsakdana. A naj vam zaupamo, da je hoja dovolj zahtevna aerobna vadba, s katero lahko izboljšamo aerobno vzdržljivost telesa, okrepimo srčno mišico in mišice telesa ter poskrbimo za boljše razpoloženje, z vsem tem pa vplivamo na zdravje.

Hoja velja za eno najbolj varnih oblik telesne dejavnosti, s katero se lahko ukvarjajo ljudje vseh starosti ne glede na telesno pripravljenost. Ravno zaradi tega je hoja tako učinkovita, saj jo lahko vsak posameznik prilagodi svojim sposobnostim. Še več: Zanjo ne potrebujete posebne opreme, le udobne čevlje in dobro voljo.

Pravilna tehnika hoje

Hoja naj bo čim bolj naravna – korak začnite na peti in celo stopalo povaljajte po podlagi, dokler se s prsti odločno ne odrinete v nov korak, stopala postavljajte vzporedno drug ob drugega, kolen pa ne iztegujte do konca. Poskrbite, da bo drža ves čas vzravnana in pogled usmerjen nekaj metrov naprej. Sproščeno dihajte skozi nos, da se bo zrak na poti v pljuča očistil, ogrel in ovlažil. Za povečanje aktivnosti lahko aktivno zamahujte z rokami, tako boste med odločnim korakom, ki bo v gibanje spravil mišice nog in zadnjice, vplivali tudi na krepitev mišic rok, ramen in hrbta.

Učinki hoje na telo

S hojo boste povečali srčni utrip in s tem okrepili srce, zmanjševati se bo začela nakopičena maščoba v podkožju, pod katero se bodo utrdile mišice. Zaradi prijetnega sprehoda se bodo v telo sprostili endorfini – hormoni dobrega počutja, ki bodo poskrbeli za višji nivo energije. To so dokazi, da je hoja enostaven in lahek način za izboljšanje in ohranjanje zdravja.

Prehodite 10. 000 korakov na dan za zdrav slog življenja. Če sodite med neaktivne, število korakov povečujte postopoma – ne več kot 500 korakov na teden.

Kako doseči 10. 000?

Za desettisočaka ni važno, ali boste vse korake prehodili naenkrat ali v intervalih, pomebno je le, da jih je konec dneva 10. 000. Zato se osredotočite na gibanje skozi cel dan. Mi vam ponujamo nekaj idej, kako na enostaven način povečati število korakov:

  • S prijateljico pojdite na sprehod, namesto na kavo v bližini vašega doma.
  • Namesto, da se v višje nadstropje peljete z dvigalom, pojdite po stopnicah.
  • Avtomobil parkirajte na oddaljeni lokaciji in se sprehodite do službe.
  • V trgovino se namesto z avtomobilom odpravite z nahrbtnikom ali torbo na koleščkih, ki jo boste napolnjeno z živili brez težav prepeljali do doma.
  • V nakupovalnih središčih se izogibajte tekočim stopnicam.
  • Psa sprehodite po daljši poti – on bo še bolj užival, vi pa boste dnevni kvoti prišteli dodatne korake.
  • Namesto, da se tri postaje zapeljete z avtobusom, pojdite peš.
  • Po kosilu si namesto popoldanskega spanja, privoščite lahen sprehod, ki bo poskrbel za boljši metabolizem.
Kot vidite, lahko z malo truda postanete aktivni – če boste trikrat na teden izpolnili cilj: 10. 000 korakov, se boste lahko uvrstili med gibalno dovolj aktivne ljudi, pa še občutili boste učinke na svojem zdravju.

Za 10. 000 korakov telo pokuri 500 kalorij.

Preverite, kako aktivni ste

V tabeli poiščite število korakov, ki jih prehodite na dan, in ugotovite, kakšen je vaš nivo aktivnosti.

Manj kot 5. 000 - Neaktivni

Od 5. 000 do 7. 499 - Nizko aktivni

Od 7. 500 do 9. 999 - Zmerno aktivni

10. 000 - Aktivni

Več kot 10. 000 - Zelo aktivni

Vaš osebni pomočnik

Odločitev za hojo bo lažje sprejeti, če boste imeli pravo motivacijsko orodje – pedometer – števec korakov, ki vas bo od jutra do večera spominjal, koliko vam še manjka do dnevnega cilja, zastavljenega desettisočaka.

S pedometrom bo štetje korakov enostavno.

Da pa boste cilj vzeli čisto zares, se bomo konec maja skupaj odpravili na orientacijski pohod po Laškem, ki se bo zgodil 31. maja.

Oglejte si še video!

Značke: korakov tisoč

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri