Ideja za izlet: Do stolpa ljubezni na Žusmu

6. 8. 2020
Deli
Ideja za izlet: Do stolpa  ljubezni na Žusmu (foto: PD Žusem)
PD Žusem

Krožno pot boste prehodili v dobrih treh urah. To bo prijeten sprehod, ki vas bo nagradil še s prelepim razgledom.

V Javorju JV od Šentjurja so pri kmetiji Žurej nameščene prve smerne table. Tu je tudi urejen parkirni prostor, kjer lahko pustite avto in se podate po kolovozu čez travnik. Prečkajte reko Voglajno ter zavijte levo v gozd. Smerokazi vas bodo pripeljali do vodnjaka in nato do krajšega vzp­­­­­­ona –­­­­ ­­'K­určev breg'.

Sledi spust do 'Grofovega štanta', kjer lahko nadaljujete po:

• zahtevni, plezalni poti (pot je opremljena z jeklenicami, klini in številnimi stopnicami) ali po
  • panoramski poti mimo kmetije Užmah (pot je lahka, a nekoliko daljša).

Kmalu se odpre pogled daleč naokoli: Kamniške Alpe, Peca, Pohorje, Boč, Donačka gora, Lisca, Kum ...

Nadaljujte do stare kozjanske hišice, kjer zavijete levo na makadamsko cesto. Po desetih minutah nadaljujete levo v hrib in se skozi manjši kostanjev gozd in prek znamenitih Ravnih njiv podajte na Veliki Špiček.

Na najvišji točki Žusma Velikem Špičku stoji stolp ljubezni, 25,90 metra visok razgledni stolp. Splača se potruditi in prehoditi 116 stopnic, ki vodijo na vrh stolpa, saj je z vrha osupljiv razgled.

Če vas ta ne prevzame, pa se vam morda uresniči kakšna želja – na vrhu stolpa so za obiskovalce namestili zvon želja.

Druge poti, ki vodijo do stolpa:
  • Martinova pot: začetek pri turistični kmetiji Žurej-Ječovo,
  • Kostanjeva pot: pot se začne v Loki pri Žusmu, pri Loškem vodnjaku,
  • Grajska pot: začetek poti je pri gradu Žamerk.

Vir: www.pd-zusem.si

Opomba:

Bistvo članka je vabilo na izlet, toda od objave se je lahko tudi kaj spremenilo. V naravi se stvari ves čas spreminjajo. Zato pred odhodom preverite stanje in natančno načrtujte pot. Če na spletnih straneh ne najdete natančnih podatkov, predlagamo, da kontaktirate denimo pristojno planinsko društvo.

Ne glede na zahtevnost pohoda oz. planinskega izleta, vedno se odpravite dobro pripravljeni.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"