Ideja za izlet: Iz doline Kopačnice na vrh Ermanovca

9. 11. 2017
Deli
Ideja za izlet: Iz doline Kopačnice na vrh Ermanovca (foto: Arhiv PD Sovodenj)
Arhiv PD Sovodenj

Ermanovec je s svojimi 1.026 metri najvišji vrh na grebenu, ki na SZ zapira Poljansko dolino. Do koče, ki stoji tik pod vrhom, se lahko tudi zapeljete, a le kdo se želi zares odreči prelepemu razgledu.

Ta se vam ponuja že, ko se vzpenjate proti vrhu – od planinske koče; na travniku; če boste prišli s Trebije, pa na travniku, preden znova stopite v gozd.

Iz doline Kopačnice na vrh

Če na Hotavljah zavijete proti Blegošu in takoj nato proti Leskovici, ste v dolini Kopačnice. Kmalu za tablo Kopačnica boste zagledali še tablo, ki vas usmeri prek potoka na vrh Ermanovca.

Zvonec, Ermanovec

Po asfaltni cesti se odpravite proti gozdu in po gozdni cesti navzgor. Po približno desetih minutah nadaljujte ob (suhi) strugi potoka Podkovščica, vse dokler cesta ne zavije ostro levo, stran od struge in bolj strmo po pobočju Kovškega griča. A le dobrih pet minut, potem pridete na greben.

Ko se začne cesta spuščati, vas oznake usmerijo levo navzgor do križišča štirih cest na robu gozda. Nadaljujte po zgornji desni mimo hiše do naslednjega križišča, kjer stoji lesen križ. Do tu boste potrebovali približno uro. Nadaljujte desno. Kmalu boste prišli do asfalta, mimo kmetije pa na cesto, ki pelje s prelaza Kladje do Planinske koče. Od tod je že lep razgled na neporasel vrh Blegoša in pod njim vasico Leskovica.

Do koče vas loči le še 5 minut, do vrha pa je od koče še 20 minut.

Koča stoji na 964 metrih, ob cesti, ki pelje s Trebije na Kladje. Med 16. oktobrom in 26. aprilom je odprta ob sobotah, nedeljah in praznikih, sicer vsak dan, razen ob ponedeljkih in torkih. Pri koči je skozi celo leto pestro, saj potekajo številne prireditve, v maju pa se lahko odpravite tudi na tradicionalni prvomajski pohod.

Koča na Ermanovcu

Drugi dostopi:

• s Hotavelj prek Slajke,
  • s Trebije,
  • iz Sovodnja po Miklavževi grapi ali po razgledni poti,
  • iz Cerknega prek prelaza Kladje,
  • od Partizanske bolnice Franja.

Vir: Planinski vodnik Škofjeloško in Cerkljansko hribovje Andreja Erdlena, www.pd-sovodenj.si