Žulji in pohodništvo: kako jih preprečiti in kako zaščiti za udobne pohode

9. 5. 2024
Deli
Žulji in pohodništvo: kako jih preprečiti in kako zaščiti za udobne pohode (foto: Profimedia)
Profimedia

Pohodništvo je odličen način za uživanje v naravi in ohranjanje telesne kondicije, vendar lahko nepravilna priprava ali oprema hitro privede do neugodnih žuljev. Žulji so ne le boleči, ampak lahko resno ogrozijo vašo sposobnost nadaljevanja pohoda. Raziskali smo, kako se izogniti žuljem, kaj storiti, če jih kljub temu dobimo, in kako pravilno negovati stopala v takih primerih.

Preprečevanje žuljev

Prava obutev: Izberite kakovostne pohodne čevlje, ki se prilegajo vašim nogam. Čevlji ne smejo biti pretesni ali preveliki. Dobra praksa je, da čevlje pred daljšim pohodom že nekajkrat nosite na krajše sprehode, da se prilagodijo nogi in nekoliko omehčajo.

Kakovostne nogavice: Investirajte v dobre nogavice, namenjene pohodništvu, ki so namensko izdelane iz materialov, ki odvajajo vlago (kot je merino volna ali sintetika). Izogibajte se bombažu, saj ko se zmoči, ostane vlažen in poveča tveganje za nastanek žuljev.

Uporaba pohodniških palic: Pohodniške palice pomagajo razporediti težo in zmanjšajo pritisk na noge, kar lahko pomaga preprečiti nastanek žuljev.

Vmesni počitki: Redno si privoščite krajše postanke, da preverite svoja stopala za morebitne znake drgnjenja ali neugodja in po potrebi prilagodite nogavice ali čevlje.

Zaščita pred drgnjenjem: Če opazite, da določeni deli noge ponavadi dobijo žulje, uporabite preventivne obliže ali trakove, ki zmanjšujejo trenje.

Profimedia

Kako ravnati s žulji med pohodom

Prva pomoč za žulje: Če se žulj že razvije, je pomembno, da ga ustrezno zaščitite. Uporabite hidrokoloidni obliž ali poseben obliž za žulje, ki ustvari zaščitno blazinico okoli žulja in prepreči nadaljnje drgnjenje.

Ne predirajte žulja: Žulja ne predirajte, saj to poveča tveganje za okužbo. Če se žulj sam prebije, očistite območje z antiseptikom in prekrijte s sterilnim obližem.

Prilagodite obutev: Če je mogoče, zamenjajte nogavice ali čevlje za tiste, ki so bolj udobni ali med hojo manj drgnejo prizadeto območje.

Nega stopal po pohodu

Čiščenje in razkuževanje: Po pohodu temeljito očistite svoja stopala in jih nežno osušite. Če imate odprte žulje, uporabite antiseptik za čiščenje.

Počitek in dvig stopal: Nogam ponudite nujno potreben počitek in jih, če je mogoče, dvignite, da zmanjšate oteklino.

Vlaženje: Uporabite blago vlažilno kremo, da preprečite suhost kože, ki lahko vodi do razpok ali drugih težav s stopali.

Nadzor in zdravljenje: Redno preverjajte svoja stopala za znake okužbe pri žuljih. Če opazite povečano rdečico, otekanje, toploto ali izcedek, poiščite zdravniško pomoč.

Z upoštevanjem teh nasvetov lahko znatno zmanjšate možnost za nastanek žuljev med pohodi in uživate v svojih avanturah z manj bolečin in težav.

Novo na Metroplay: "Slovenski hribi postajajo preobremenjeni" | Matjaž Šerkezi