Športniki in vegetarijanstvo

3. 11. 2011

Ste vegetarijanec in športnik hkrati, nameravate to postati ali jeste meso samo občasno? Če mislite, da so vaši športni dosežki omejeni zaradi neuživanja mesa, vam predstavljamo dokaz, da mislite narobe. Tudi med vrhunskimi športniki je veliko vegetarijancev, prihajajo pa z zelo različnih športnih področij, tako s tistih, kjer je potrebna vzdržljivost, kot s tistih, kjer sta potrebna moč in eksplozivnost.

Paavo Nurmi

Znameniti finski tekač na dolge proge (imenovan Leteči Finec, ima 9 zlatih olimpijskih medalj) ni postal vegetarijanec zaradi etičnih razlogov ali da bi hotel izboljšati svojo pripravljenost, ampak preprosto zaradi revščine in pomanjkanja mesa.

Ed Moses

Slavni tekač na 400 metrov čez ovire, ki je zmagal na 122 zaporednih tekih (nepremagan je bil 9 let, 9 mesecev in 9 dni med leti 1977–1987). Ima dve zlati ter eno bronasto olimpijsko medaljo, kar štirikrat pa je postavil svetovni rekord. Diplomant fizike (biomehanika) in poslovnež je danes tesno povezan z olimpijskim združenjem in je javni zagovornik vegetarijanstva.

Carmelo Anthony

Eden najboljših košarkarjev NBA je prav letos postal vegetarijanec. Tudi nekdanja najvišja košarkarja 'zlatega' Bostona iz osemdesetih let Bill Walton in Robert Parish že več let ne jesta mesa.

Amanda Beard

Nosilka sedmih olimpijska kolajn v plavanju in Playboyevo dekle je pred štirimi leti na prigovarjanje svoje sestre postala vegetarijanka. Amanda je med drugim brez oblačil prostovoljno pozirala za društvo PETA, ki se bori proti mučenju živali.

Carlos Roa

Nekdanji argentinski nogometni vratar, ki je branil barve svoje države na svetovnem nogometnem prvenstvu v Franciji leta 1998 (bil je med najboljšimi Argentinci), je prav tako vegetarijanec. Soigralci so ga ljubkovalno klicali Solata.

Surja Bonaly

Temnopolta francoska zvezda na drsalkah, ki je poznana po svoji saltah in neverjetnih skokih na drsalkah, je zagrizena vegetarijanka ter že leta sodeluje z organizacijo PETA (organizacija proti mučenju živali). Danes še vedno sodeluje na drsalno-plesnih šovih.

Željko Mavrovič

Je nekdanji hrvaški boksar, ki se je boril za naslov absolutnega svetovnega prvaka proti Lenoxu Lewisu. Že med športno kariero je eksperimentiral z makrobiotiko in vegetarijansko prehrano ter se izogibal mesu. Danes ima v Slavoniji Eko center Mavrović, v katerem prideluje ekološko hrano.

Martina Navratilova

Dobitnica rekordnih 59 teniških grand slamov je prav tako vegetarijanka. Čeprav je pred kratkim priznala, da je zopet začela jesti ribe. Petinpetdesetletnica, ki se je rodila na Češkem, danes pa ima ameriško državljanstvo, se že praktično vse življenje zavzema za enake pravice homoseksualcev, je pa tudi vneta zagovornica proti mučenju živali. Prav tako je vegetarijanka še ena nekdanja teniška zvezda Billie Jean King, ki je prav tako kot Navratilova lezbijka in borka za pravice istospolnih partnerjev.

Carl Lewis

Eden izmed najboljših atletov vseh časov s štirimi zlatimi medaljami z olimpijskih iger v Los Angelesu 1984 je bil v najboljši, življenjski formi približno leto dni po tem, ko je prenehal jesti meso. Povedal je in to tudi dokazal, da človek ne potrebuje proteinov iz mesa, da bi postal uspešen atlet.

Na kaj morate paziti pri vegetarijanstvu?

Dobro uravnotežena vegetarijanska prehrana zagotavlja telesu številne ugodnosti. Nekatere od teh koristi vključujejo zmanjšano tveganje za kronične bolezni, kot so:

  • debelost
  • bolezni srca in ožilja
  • hipertenzija
  • visok krvni tlak
  • sladkorna bolezen
  • nekatere vrste raka itd.


Vegetarijanska dieta mora biti skrbno načrtovana
, saj v nasprotnem primeru obstaja nevarnost, da vaše telo ne bo dobilo nekaterih vitalnih hranilnih. Posebno morate biti pozorni na proteine, minerale (cink, kalcij, železo), vitamina B12 in D.

Med proteinske vire spadajo: tofu in izdelki na osnovi soje, stročnice, semena, orehi, žitarice in zelenjava.

Za uravnoteženo vegetarijansko prehrano je treba jesti oreške in žitarice, saj so dober vir aminokislin.

Zelena zelenjava, kot so špinača, ohrovt in brokoli, je dober vir kalcija.
Živalske vire vitamina B12 lahko zamenja zajtrk, ki je obogaten z žitaricami in s sojinimi napitki.

Viri železa so rdeče meso, jetra in jajčni rumenjaki, ki pa vsi vsebujejo visoko raven holesterola. Špinača, sušena zrna in posušeno sadje so dobri vegetarijanski viri železa.

iz revije Lisa

 

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri