Pri spletni vadbi bodite pozorni na TE pasti! (Svetuje osebna trenerka)

Pri spletni vadbi bodite pozorni na TE pasti! (Svetuje osebna trenerka) (foto: Profimedia) Profimedia
19. 10. 2022

Imate tudi vi radi spletno vadbo? Preverite, na kaj morate biti pozorni!

V novi epizodi Aktivni podkasta smo se pogovarjali z Nives Orešnik, osebno trenerko, vaditeljico vodenih vadb in lastnico dveh vadbenih studiev. Med drugim smo govorili tudi o spletnih vadbah ter napakah, ki jih ljudje najpogosteje počnemo.

Ne izbirajte trenerjev, ki nimajo ustreznega znanja

Nives je izpostavila, da je na spletu že prava poplava vadb, ki pa jih niso nujno sestavili strokovno usposobljeni ljudje.

"Odkar se je razvila spletna vadba, se je razvilo tudi to, da je vsak lahko trener. Praktično vsak, ki ima kamero lahko snema vaje oziroma treninge. Težava pa je, da takšni ljudje nimajo sploh izkušenj z delom s strankami. Vsak je lahko spletni trener," je povedala.

Opazujte svoje telo

Če je neka vadba promovirana kot dobra, to še ne pomeni, da vam bo ustrezala.

"Pri spletni vadbi tudi trener nima 'feedbacka'. Posname vaje (nekateri jih celo prekopirajo iz tujih programov!), nato pa ne dobi 'feedbacka' od stranke. So se pojavile bolečine? Je počutje slabše?" pojasnjuje Nives.

Če se po vadbi pojavijo bolečine ali se počutje poslabša, obstaja velika verjetnost, da vam vadba preprosto ne ustreza. Bodite pozorni, kako se počutite po vadbi.

Izogibajte se vadbam, kjer ni razložene izvedbe

Nives opozarja, da veliko trenerjev na spletnih vadbah ne pojasni, kako vaje pravilno izvajati ali kako se treninga lotiti, če smo začetniki. Ravno zaradi tega lahko pride do številnih resnih poškodb in težav.

"Na spletnih vadbah trener ne vidi, če stranka vajo izvaja pravilno," opozarja Nives in zato poudarja, da je še toliko pomembno, da trener že pred samo vadbo razloži, kako vaje izvajati.

Ne iščite hitrih izzivov

Zagotovo ste tudi sami že kdaj opazili hitre izzive na družbenih omrežjih, kjer naj bi v kratkem času dosegli izjemne rezultate. A hitri izzivi so samo še ena past, na katero morate biti pozorni.

"Na spletu je veliko hitrih izzivov, ki pa ljudem ne dajo pravih informacij. Trener naredi izziv, pri katerem je treba narediti 100 počepov na dan, ob tem pa ne opozori, da se je pred izvedbo treba ogreti in fizično pripraviti, da to niso vaje za začetnike... Ne opozori, koliko škode si lahko s takim izzivom naredimo," poudarja.

Izberite ustrezno vadbo zase

Od vsega pa je najpomembneje, da izberete vadbo, ki je prilagojena vam. Če ste začetniki, ne posegajte po naprednih vadbah z zahtevnimi gibi in velikimi obremenitvami, saj s tem tvegate poškodbe.

"Velika težava ki jo opažam, je tudi ta, da se začetniki odpravljajo na vadbo za nadaljevalce, saj si želijo hitrejših rezultatov. Jaz lahko opozorim, da je nekaj za napredne vadeče, a ljudje bodo zaradi pritiska družbe, neustreznih informacij iz strani drugih ter želje po hitrih rezultatih prišli tudi na vadbe, ki zanje niso ustrezne," je pojasnila Nives.

V kolikor si torej želite dolgotrajnih in varnih rezultatov, pozorno izberite vadbo zase in poskrbite, da je primerna za vaše trenutne zmožnosti.

Nives zagovarja, da je za najboljše rezultate optimalen individualen pristop. Tako boste s pomočjo strokovnjaka poiskali najboljšo vadbo glede na vaše želje, potrebe in zmožnosti.

Celotnemu pogovoru prisluhnite tukaj: