5 protivnetnih živil, ki bi jih po mnenju nutricionistke morali redno uživati

4. 7. 2024
Deli
5 protivnetnih živil, ki bi jih po mnenju nutricionistke morali redno uživati (foto: Instagram @karina.kapris (Posnetek zaslona))
Instagram @karina.kapris (Posnetek zaslona)

Ta živila zavirajo vnetja v telesu in upočasnjujejo staranje.

Dietetičarka, nutricionistka in kolumnistka Sophie Janvier meni, da bi se moral vsakdo zavedati prednosti protivnetne prehrane, saj so njeni koristi znanstveno dokazane.

"Več vitalnosti, boljša prebava, manj bolečin v sklepih, bolj stabilna raven sladkorja v krvi in ohranjanje zdrave telesne teže – protivnetna prehrana ne samo da pomaga preprečiti te potencialne zdravstvene težave, ampak je koristna tudi, če trpite za endometriozo, ekcemom ali aknami.”

Katera pa so po njenem mnenju tista protivnetna živila, ki bi jih morali uživati čim pogosteje?

Mandeljni

Strokovnjakinja pravi, da so mandeljni dober vir vlaknin, beljakovin, mineralov, antioksidantov in omega-3 maščobnih kislin.

"Omega-3 so specifične maščobne kisline, nujne za pravilno delovanje našega telesa, vendar nam jih pogosto primanjkuje. Spodbujajo proizvodnjo dragocenih protivnetnih snovi in so koristne za zdravje srca in ožilja. Za optimalno učinkovitost poskusite dvakrat tedensko v svojo prehrano dodati še mastne ribe, kot so tuna, losos, sardine ali skuša, ki zagotavljajo drugo obliko protivnetnih Omega-3, ki dopolnjujejo tiste v oreščkih," svetuje Sophie.

Borovnice

“Na splošno je vse jagodičevje polno antioksidantov in pomaga v boju proti oksidativnemu stresu v naših celicah, ki spodbuja staranje in povzroča vnetne reakcije. Borovnice vsebujejo posebej učinkovito vrsto antioksidantov – polifenole. Večkrat je bilo dokazano, da polifenoli lahko bistveno zavirajo vnetja v telesu," pojasnjuje strokovnjakinja.

Ajda

Ajda je nova kvinoja – bogata je z vlakninami, antioksidanti in beljakovinami, ker ne vsebuje glutena pa je primerna tudi za posameznike s celiakijo.

"Vlaknine nam omogočajo, da 'hranimo' dobre bakterije v našem črevesju, ki bodo nato proizvajale protivnetne snovi. In to ni vse: zahvaljujoč vsebnosti vlaknin ima ta žitarica nižji glikemični indeks kot riž ali testenine," pravi Sophie.

Kefir

Tudi kefir ugodno vpliva na prebavo, kar posledično tudi zavira vnetja v telesu. Ta fermentirana pijača vsebuje naravne probiotike, ki ugodno vplivajo na mikrobiom.

"Zdrav mikrobiom ima številne ugodne učinke na naše zdravje: boljša prebava, močnejši imunski sistem, zdrava koža, dobro duševno zdravje. Ko je mikrobiota porušena, to spodbuja prepustnost črevesja, kar pripomore k večjemu številu vnetij v telesu," pojasnjuje strokovnjakinja.

Temna čokolada

"Izberite čokolado z visoko vsebnostjo kakava – vsaj 85 odstotkov. Kot ena najbogatejših protivnetnih sestavin v rastlinskem svetu je kakav bogat z antioksidanti, minerali, vlakninami in teobrominom. Izogibajte se mlečni ali beli čokoladi, saj sta poleg sladkosti lahko tudi povzročitelja vnetij," še dodaja Sophie.

Vir: vogue.co.uk

Novo na Metroplay: "To so osnovni stebri zdravja" | Nina Dušić Hren