Kokosova maščoba: Da ali ne?

Kokosova maščoba: Da ali ne? (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
19. 11. 2012

Ko smo pred leti začeli bolj 'znanstveno' pristopati k pripravi hrane, smo na črno listo postavili vse maščobe, ki vsebujejo nasičene maščobne kisline in zvišujejo raven slabega holesterola v krvi. Po krivici se je na tem seznamu znašla tudi kokosova maščoba, čeprav je v resnici zdravju zelo koristna.

Kot otrok sem velika časa preživela pri svoji stari mami. Na njeno kuhinjo me vežejo topli, prijazni in okusni spomini, čeprav je uporabljala sestavine, ki jih danes v svojih receptih ne bi uporabila na noben način.

Zelo veliko jedi je pripravljala na svinjski maščobi. Rastlinska olja je uporabljala le za solate. Štruklje, mlečni močnik ali kašo pa je zabelila s stopljenim maslom in smetano.

Minilo je dobrih 20 let, odkar je umrla, in v prostoru, kjer je nekoč kuhala ona, danes ustvarjam jaz, toda maščobe, ki jih uporabljam, so skoraj izključno rastlinskega izvora. Nenasičenim, deviškim rastlinskim oljem sem v zadnjih letih dodala še kokosovo maščobo

Ko smo pred leti začeli bolj 'znanstveno' pristopati k pripravi hrane, smo na črno listo postavili vse maščobe, ki vsebujejo nasičene maščobne kisline in zvišujejo raven slabega holesterola v krvi.

Po krivici se je na tem seznamu znašla tudi kokosova maščoba.

Kokosova maščoba - zdravju zelo koristna

Kokosova maščoba vsebuje visok odstotek lavrinske kisline. Edini primerljivi vir te zdravilne snovi, ki dviguje imunsko odpornost telesa, je materino mleko.

Zaradi lavrinske kisline kokosova maščoba deluje proti virusom, zajedavcem, glivicam in bakterijam, pomaga uravnavati raven sladkorja v krvi in je koristna za diabetike.

Pospešuje presnovo in izgorevanje maščob v celicah ter pomaga zniževati raven holesterola v krvi. Prav tako je ena redkih maščob, ki pripomore k hujšanju.

Strokovnjaki priporočajo uživanje kokosove maščobe ljudem, ki imajo težave s kandido.

Še ena odličnost kokosove maščobe

Visoka točka dimljenj. Kokosova maščoba dobro prenaša segrevanje. Tudi pri zelo visokih temperaturah v njej ne nastajajo škodljive snovi. Prav zato je zelo primerna za cvrtje, pečenje in druge postopke, pri katerih hrano segrejemo na zelo visoke temperature.

V kuhinji večinoma uporabljamo kokosovo maščobo brez okusa, razen za pripravo sladic, ki jim kokosova nota pristaja.

Dodatek kokosove maščobe nam pomaga pri strjevanju krem ali namazov, ki jih pripravljamo presne. Pri sobni temperaturi je namreč trda, le na malce višji temperaturi pa se začne topiti in se spremeni v olje.

V tekoči obliki jo lahko dodamo v različne kolače, narejene iz umešanega testa.

Katja Mrzel, pobudnica društva Zeleni ponedeljek, nutricionistka in mojstrica hranjenja

Ste že preizkusili recept za Čokoladno-pomarančni mafine?

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri