Koliko vitamina C se izgubi pri kuhanju in spiranju

Koliko vitamina C se izgubi pri kuhanju in spiranju (foto: Profimedia) Profimedia
6. 12. 2016

Ker naš organizem ni sposoben sintetizirati svoj lastni vitamin C, moram za dovoljšen vnos poskrbeti z zdravo prehrano. Preverimo, koliko ga v resnici zaužijemo z živili, ki smo jih toplotno obdelali.

Koncentracije vitamina C se namreč znižujejo že po odstranitvi z rastišča, na izgubo pa vpliva tudi čas in temperatura skladiščenja.

Pri kuhanju se vsebnost vitamina C zmanjša za okrog 60 %, deloma verjetno zaradi povečanega encimskega razkrajanja, še posebej pri temperaturah, ki so (precej) nižje od tiste pri vrenju. Daljše kuhanje pa še dodatno zniža vsebnost vitamina C.

Precej vitamina C se izloči iz hrane, ker je topen v vodi. Vodo pa pogosto zavržemo, namesto da bi jo uporabili.

Se pa vitamin C seveda na izgubi iz vseh rastlin enako. Kaže, da ga še največ ostane v brokoliju. Prav tako se ga precej ohrani, če svežo zelenjavo oziroma sadje shranimo v hladilniku za nekaj dni.

Vir: Bavdek, S. V. (2011). Nekatere vrtnine in njih zdravilne učinkovine

Preberite še: Kaj se zgodi, če vsak dan pojeste eno jajce