Nasveti za načrtovanje prazničnega jedilnika

Nasveti za načrtovanje prazničnega jedilnika (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
24. 12. 2012

Da ne bo zmanjkalo juhe, da ne bo ostalo preveč krompirja in da bo kolač lepo uspel ... Koliko hrane na osebo, da bodo vsi ravno prav siti in da vas ne bo premamilo, ko boste imeli že vsega dovolj?

Pomembno je, da sestavine ustrezno odmerite.

Načrtovanje jedilnika
  • Meso: za pečenke in dušeno meso vzemite nekoliko več mesa (250–300 g) kot na primer za zrezke ali žar, saj meso zaradi daljšega pečenja izgubi več teže.
  • Priloga: kruh na mizi skrajša nestrpno čakanje na pojedino. Pripravite ga približno 60 g na osebo, kar je približno četrt francoske štruce. Na porcijo skuhajte 60–80 g riža, iz česar dobite 180–240 g kuhanega riža.
  • Zelenjava: pri preračunavanju potrebne količine zelenjave upoštevajte izgubo, ki nastane pri čiščenju. Za 200 g zelenjavne priloge potrebujete približno 400 g pora, 250 g korenja, 325 g cvetače ali 260 g paprike.
  • Sladica: na osebo potrebujete približno 150 g sladoleda ali ledene kreme, ravno toliko naj tehta tudi kos biskvitne torte z višnjami. Sadnega kolača bo dovolj približno 100 g na kos. Če boste za zaključek postregli še sir, ga pripravite približno 75 g na gosta.

Natančno odmerjanje sestavin je še posebej pomembno pri peki, toda v nekaterih receptih so sestavine navedene v žlicah in skodelicah. To sicer pride prav, če pri roki nimate tehtnice, toda žlice in skodelice so lahko različno velike. Pripravili smo preglednico, koliko tehtajo različna živila po žličkah, žlicah in skodelicah.

Koliko tehta žlica in skodelica?

Koliko hrane

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri