Por - znižuje holesterol

5. 5. 2013

Zdravilen učinek dajejo poru njegova eterična olja.

Por, ki ga poznamo pri nas, je potomec južnoevropskega, mediteranskega pora, ki so ga uporabljali že stari Egipčani, Grki in Rimljani, in sicer tako v prehrani kot v zdravilstvu. Poznamo letni in zimski por. Spada v družino lukovk in je sorodnik čebule in česna.

Por je nizkokaloričen (100 g svežega pora vsebuje 61 kalorij) ter vsebuje vitamine, A, C, B1, B2, B6, E in balastne snovi ter minerale v sledeh, kalij, fosfor, magnezij in železo.

Zdravilni učinek dajejo poru njegova eterična olja (alilno gorčično olje), ki vsebujejo žveplo, rastlini pa dajejo tudi njen tipični okus. Tem oljem pripisujejo antibiotično delovanje. Največja koncentracija antioksidantov je v gomolju in spodnjem delu listov.

Por znižuje tudi koncentracijo holesterola v krvi ter krepi imunski sistem.

Zapečen por z rižem in zelišči

V nekaj žlic jušne osnove dodamo en narezan por ter ga nekaj časa dušimo v ponvi, nato dodamo še vsaj pol litra jušne osnove. Dodamo še riž in kuhamo, dokler se ne skuha.

Za okus dodamo nastrgano limonino lupino, drobnjak, peteršilj, po okusu lahko tudi baziliko ali origano (sploh če imate svežo), mocarelo, sol in poper. Namesto mocarele lahko uporabite tudi nariban parmezan ali zbrinc.

Vse skupaj premešamo in damo v  tortni pekač. Pokrijemo z aluminijasto folijo in pečemo 30 minut na 200° C.