Agresivnost v vsakdanu in kako se ji uprete

28. 12. 2010
Deli
Agresivnost v vsakdanu in kako se ji uprete

Vsa Nemčija je bila dobesedno zaprepadena ob gledanju posnetkov z novinarske konference nemškega finančnega ministra, na kateri se je ta pred občinstvom znesel nad tiskovnim predstavnikom. In to le zato, ker ta ni pravočasno razdelil ustreznih pisnih informacij novinarjem. Kolikokrat tudi vi doživeli agresivno obnašanje šefa in se spraševati, od kod prihaja ta nakopičena agresivnost?

V takšnih in podobnih primerih velikokrat sploh ne vemo, kako se odzvati, dobro pa je, da v sebi stopite korak nazaj in nasprotniku odvzamete nekaj vetra z jader. A pazite na to, da ni vedno dobro, da se le umikate. Za vsakogar smo pripravili nekaj koristnih napotkov.

Na cesti

Zgodi se: Včasih se zdi, kot da na naših cestah vlada pravo vojno stanje. In da vlada pravilo močnejšega. Še posebej slabo je na avtocestah. Ko se nam avtomobil dobesedno prilepi na zadek našega, nas 'pozdravi' s svetlobnimi ali pa zvočnimi opozorili, vsekakor ne moremo ostati mirni.

Pomaga: Nikoli se ne pustite spraviti v položaj, ko boste zavirali pred nadležnežem! To je zelo nevarno! Bolje bo, da dvignete mobilnik ali kaj podobnega, in se pretvarjate, da ga snemate. Če boste pri tem uporabili še bliskavico, bo voznik za vami zagotovo povečal razdaljo med jeklenima konjičkoma. Prihodnja dva tedna pa ga bo gotovo strah vsakega zvonjenja poštarja.

V trgovini

Zgodi se: Ali se v vas zaletavajo z vozički ali pa drugi kupci stojijo tik ob vas, tako da lahko dobesedno čutite njihov dih na tilniku. Prerivanju se ni mogoče izogniti niti v vrstah za delikateso ali pred hladilnikom z mlečnimi izdelki.

Pomaga: Če nimate moči za izmenjavo besed, lahko naredite korak nazaj in 'nadležnežu' stopite na nogo ali pa porinete njegov nakupovalni voziček, tako da mu/ji bo gotovo nerodno. Ob dobrih dneh lahko rečete: ''Bi lahko upoštevali nekaj razdalje?'', ob slabih pa: ''Mislite, da bo šlo kaj hitreje, če mi boste dihali za ovratnik?''

V službi

Zgodi se: Včasih res lahko naredimo napako. Toda veliko nadrejenih skorajda ne potrebuje razloga za dvigovanje tona. Nekateri postanejo glasni, drugi pa to naredijo na hladen, zoprn način. Pogosto dobimo občutek, da le potrebujejo nekoga, na katerega lahko znesejo slabo voljo.

Pomaga: Če ne želite izgubiti službe, morate največkrat le počakati, da nevihta mine. A le, če vas nadrejeni ne žali. V tem primeru morate reči: ''Prosim za primeren in umirjen ton.'' Jasno postavite meje. Lahko tudi prosite za pogovor in direktno povprašate po vzrokih za tako burno vedenje. Če do takšnih in podobnih izpadov prihaja kar naprej, poiščite pravno pomoč.

V odnosu

Zgodi se: Partner pride domov, to, da je besen, pa se že čuti od daleč. Pogosto do prvih jeznih besed ne mine niti pet minut, pogosto pa jim sledi še salva agresivnih verbalnih nizkih udarcev.

Pomaga: Lahko se sicer poskusite vživeti v partnerjeve občutke (''Jezen si in …'') in pogosto to zadostuje za pomiritev. Če ne, pomaga le direktnost. Recite: ''Tako pa ne gre!'' Vstanite in brez pojasnila zapustite prostor. Ker seveda morate živeti z njim, se pozneje tudi pogovorita. Vprašajte ga, kaj ga tišči, in mu jasno povejte, da mora najti druge poti za spopadanje z jezo.

Na vlaku

Zgodi se: Najprej zamuda vlaka, nato pa še takšna gneča, da mora človek stati na eni nogi, pa še do izhoda se komaj prebije. Potem vas po možnosti nadere še sprevodnik.

Pomaga: Jasno je, da ste pod stresom. Če vam bo uspelo, se lahko nasmehnete in pokažete razumevanje. Če to ne koristi ali pa ne gre, je najboljša metoda hladna aroganca.

iz Lise

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord