Nova raziskava odkrila: ura, ob kateri se odpravljate spati, je povezana z nastankom DEMENCE

Nova raziskava odkrila: ura, ob kateri se odpravljate spati, je povezana z nastankom DEMENCE (foto: Profimedia) Profimedia
6. 10. 2022

Stroka je ugotovila, da je ura, ob kateri se odpravljamo spati, povezana s tveganjem za nastanek demence.

Spanec ima velik vpliv tako na fizično, kakor tudi na mentalno zdravje. Med drugim nezadostno količino kakovostnega spanca povezujemo z večjim tveganjem za nastanek bolezni srca, možgansko kap, depresijo, debelost ter drugimi resnimi zdravstvenimi zapleti.

V novi študiji pa so strokovnjaki odkrili tudi povezavo med spanjem in demenco. Natančneje; ura, ob kateri se odpravljate spati, lahko vpliva na razvoj demence.

Raziskavo so opravili med skoraj 2.000 posamezniki s povprečno starostjo 70 let. Noben od njih na začetku študije ni imel simptomov demence, v povprečju 3,7 let kasneje, pa je 5 % udeležencev dobilo omenjeno diagnozo.

Je pri moških večje tveganje za demenco?

V raziskavi so ugotovili, da so bili moški bolj izpostavljeni demenci, kar je v nasprotju s tem, kar so raziskovalci ugotovili do sedaj.

"V večini študij je znano, da imajo ženske dvakrat večje tveganje za demenco kot moški. Nenavadno je, da je ta študija ugotovila nasprotno," je povedal dr. Alex Dimitriu, strokovnjak za psihiatrijo in medicino spanja.

Kako je čas v postelji povezan z demenco?

Študija je pokazala, da je daljši čas, preživet v postelji, povezan s povečanim tveganjem za demenco. Pri posameznikih, ki so v postelji dnevno preživeli več, kakor 8 ur, so opazili večji kognitivni upad.

Tudi čas, ob kateremu se odpravimo spat je pomemben

V raziskavi so odkrili tudi, da je sama ura, ob kateri se odpravimo v posteljo, pomembna. Največje tveganje za demenco naj bi imeli posamezniki, ki se odpravljajo spati zgodaj. Vsaka ura pred 22.00 naj bi tveganje za demenco povečala za 25 %.

Seveda gre samo za eno študijo, zaradi katere ne moremo sklepati gotovih zaključkov, vsekakor pa je za splošno zdravje dobro, da imate urejen spalni ritem, ter da si dnevno privoščite zadostno količino spanca.

Vir: healthline.com