Integrirane igralne skupine za otroke z avtizmom

Integrirane igralne skupine  za otroke z avtizmom (foto: igor Zaplatil) igor Zaplatil
16. 7. 2018 Vir: liza.aktivni.si

V okviru Zavoda za pomoč otrokom z motnjami avtističnega spektra in njihovim družinam To sem jaz sta specialna pedagoginja Nina Korošec in psihologinja Tina Rehberger maja organizirali izobraževanje Integrirane igralne skupine za otroke z avtizmom: Razvijanje socializacije in imaginacije prek igre s sovrstniki.

Predavala je dr. Pamela Wolfberg, profesorica na Oddelku za specialno pedagogiko na državni univerzi v San Franciscu.

Strokovnim delavcem in sodelavcem vseh profilov, ki so zaposleni v vzgojno-izobraževalnih zavodih (programi za predšolsko vzgojo in programi osnovnošolskega izobraževanja do 4. razreda), strokovnjakom, ki delujejo na področju avtizma, študentom relevantnih študijskih programov in staršem otrok z avtizmom do približno 9. leta starosti je dr. Pamela Wolfberg predstavila model integriranih igralnic skupin IPG (Integrated Play Groups), ki stremi k zagotavljanju pozitivnih igralnih izkušenj, ključnih za optimalen razvoj otrok z avtizmom. Osnovan je bil v kontekstu sociokulturne teorije Vigotskega, ki poudarja, da igra pomeni odraz otrokovega trenutnega delovanja in je obenem ključna spodbuda za njegov nadaljnji razvoj. Na osnovi empiričnih izsledkov zadnjih dvajsetih let se je IPG uveljavil kot dokazano učinkovit terapevtski model, ki otrokom z avtizmom omogoča usmerjeno igro v majhni skupini razvojno normativnih sovrstnikov ob podpori usposobljene odrasle osebe, ki jih vodi v t. i. območje bližnjega razvoja. Pomoč pri interakcijski recipročnosti in podpora, ki ju otroci z avtizmom prejmejo za tolmačenje socialnih situacij, omogočata položaj, v katerem so sposobni presegati svoje siceršnje delovanje.

Dr. Pamela Wolfberg je na predavanju izpostavila: pomen igre v razvoju otrok, socialne in kognitivne vidike igre otrok z avtizmom s poudarkom na simbolni igri, načrtovanje kakovostnega programa po modelu IPG v različnih okoljih, ključne elemente ocenjevanja otrokove igre po modelu IPG, pripravo poglavitnih terapevtskih ciljev in spremljanje otrokovega napredka, pripravo spodbudnega okolja za igro (v vrtcu ali, šoli in doma), poglavitne strategije za strukturiranje terapevtskih srečanj in metode in tehnike za učinkovito vsebinsko izvajanje terapevtskega programa.

Psihologinja Tina Rehberger, sicer tudi doktorska študentka na Filozofski fakulteti na oddelku za psihologijo

“Želja je, da predstavimo terapevtski model integriranih igralnih skupin za otroke z avtizmom, utemeljiteljica tega modela je naša predavateljica, dr. Pamela Wolfberg, prav s tem namenom, da bi ta model postopoma vpeljali tudi v slovenske vrtce in šole za otroke z avtizmom. Naš namen je, da bi otroci z avtizmom bili bolj integrirani v družbo sovrstnikov. Do zdaj je bil večji poudarek na individualnih terapevtskih obravnavah, kjer se dela 1 : 1, torej terapevt : otrok. Te obravnave so pomembne, ker so zelo intenzivne in se otrok sprva najlažje na ta način uči, manjka pa nam vmesni korak med tem, ko se otrok uči 1 : 1, in tem, da je naenkrat potisnjen v veliko vrtčevsko skupino ali v velik razred. Ta model integriranih igralnih skupin je vmesni korak. Se pravi, da imajo otroci z avtizmom možnost, da delujejo s terapevtom in majhnim številom sovrstnikov. Ideja je, da ta model ne ostane zgolj
na ravni tega izobraževanja, ampak da se prenese.”

Specialna pedagoginja Nina Korošec, ustanoviteljica Zavoda To sem jaz

“Zavod To sem jaz smo ustanovili aprila, aktivni pa smo že tri leta. Smo neprofitna organizacija, delamo na področju motenj fizičnega spektra, se pravi z osebami z avtizmom. S Tino sva že prej sodelovali, potem je prišla ideja, da bi skupaj organizirali predavanje dr. Pamele Wolfberg. Iščemo stvari, ki so strokovno podprte, gremo na to, da bi ponudili strokovnost in znanje z zavedanjem, da sami ne zmoremo vsega. Treba se je izobraziti, predvsem izobraziti strokovne delavce. Tudi opažamo, da si tudi strokovni delavci želimo znanje, ga potrebujemo.
Za tale naš dogodek je bilo ogromno zanimanja. Model je zastavljen tako, da gre za praktično znanje, kar bodo strokovni delavci lahko uporabljali pri delu z otroki z avtizmom.”

Več o Integriranih igralnih skupinah za otroke z avtizmom na
www.autismcollective.com in o Zavodu To sem jaz na FB Zavod To sem jaz

Foto: Igor Zaplatil

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri