Pet žličk sladkorja dnevno

Pet žličk sladkorja dnevno (foto: Shutterstock) Shutterstock
6. 7. 2014

Z nekaj nepazljivosti lahko hitro izberete jed, ki je polna sladkorja ali glukoznega sirupa. Pol skodelice normalno sladke vložene sadne solate, na primer, vsebuje kar 23 gramov dodanega sladkorja. Koliko dnevno ga zaužijete vi?

Po novih smernicah svetovne zdravstvene organizacije bi morali odrasli za polovico zmanjšati vnos sladkorja.

Do zdaj je bila dovoljena meja 10 žličk dnevno, no, po novem strokovnjaki priporočajo le pet malih žličk dnevno.

Sladkor je nevaren za debelost, diabetes, srčni infarkt, pojav kariesa in celo za rakave tvorbe. Nekatere raziskave celo pravijo, da sladkor ustvarja tako odvisnost kot droge, zato si vsi, ki imajo radi sladko, želijo čedalje več.

Če bodo nove smernice obveljale, se jim bo morala prilagoditi tudi živilska industrija in zmanjšati količino sladkorja v hrani.

Vzemite si trenutek in razmislite o naslednjih dejstvih:
  • Sladkor se ne skriva le v sladkih jedeh.

  • Izraz 'brez maščobe' je pogosto le krinka za izdelek, ki vsebuje veliko sladkorja.
  • Oznaka 'Izdelek ne vsebuje sladkorja' NE pomeni, da v izdelku ni sladkorja. Več o tem si preberite na povezavi Brez dodanega sladkorja.