Slovenija je bila druga v Evropi, ki je uvedla številko 112, kot prva država v EU pa omogoča tudi sprejemanje eCall klicev. Lani so operaterji prejeli več kot 400.000 klicev na pomoč. A bolj kot ti, so pomembni podatki o lokaciji nesreče. Znate pravilno reagirati?
Pred evropskim dnevom številke za klic v sili 112, ki ga obeležujemo 11. februarja, se je ministrica za obrambo Andreja Katič danes zahvalila vsem operaterjem in reševalcem ter posebej izpostavila pomen sporočanja natančne lokacije nesreče.
Ministrica je obiskala regijski center za obveščanje v Kranju, kjer si je ogledala delovanje centra. Ob tej priložnosti je zagotovila, da bodo skušali rešiti kadrovski problem pomanjkanja operaterjev, ki sedaj opravljajo vrsto nadur. "Ena izmed prioritet letos bo, kako zapolniti vsa sistematizirana delovna mesta," je zagotovila po obisku v Kranju, kjer manjkata dva operaterja.
Operaterji opravljajo izjemno delo
Spomnila je, da operaterji opravijo izjemno delo, saj se v povprečju v šestih sekundah oglasijo na klic in 76 sekundah klic tudi obdelajo tako, da pošljejo ustrezno pomoč na ustrezno mesto. V regijskih centrih za obveščanje so po zadnjih nerevidiranih podatkih lani prejeli 481.230 telefonskih klicev na pomoč, kar je več kot 1300 klicev na dan. Prejeli so tudi 572 sms-sporočil.
Ljudje največkrat klicali, ker so potrebovali nujno medicinsko pomoč. Teh klicev je bilo več kot 107.648. Reševalne enote pa so bile skupaj aktivirane v 21.306 primerih,
- od tega skoraj 20.000-krat gasilci,
- 650-krat so bili aktivirani gorski reševalci,
- 463-krat enote za varstvo pred neeksplodiranimi ubojnimi sredstvi,
- 138-krat pa enote z reševalnimi psi.
Ob letošnjem evropskem dnevu številke za klic v sili 112 poudarjajo predvsem pomen podatkov o lokaciji nesreče. "To je ključno za to, da so reševalci čim prej pri osebi, ki potrebuje pomoč. Čas je izrednega pomena in lahko vpliva na to, ali človek preživi ali ne," je poudaril direktor urada za operativo na Upravi RS za zaščito in reševanje Jernej Hudohmet.
Klicatelj mora čim bolj jasno in natančno sporočiti točno lokacijo nesreče.
"Ljudi želimo ozavestiti, da bi razmišljali o tem, kje se nahajajo, še preden se zgodi morebitna nesreča," je dejal Hudohmet, ki je prepričan, da se je ob rednem treniranju možno zelo dobro izuriti v spremljanju in navajanju lokacije. To je posebej pomembno, če gre za nesreče na cestah, v naravi ali gorah, kjer je lokacijo še posebej težko določiti.
V centrih uporabljajo tudi tehnično rešitev, ki jim na podlagi baznih postaj omogoča določitev makrolokacije klicatelja. Poleg tega iščejo še nove možnosti za določitev čim natančnejše lokacije. Nekateri mobilni telefoni že omogočajo pošiljanje natančne lokacije v obliki sms-sporočila. Iščejo pa tudi rešitve, da bi prek mobilnih aplikacij prenesli še več drugih pomembnih podatkov.
Kot je spomnila Katičeva, je bila Slovenija druga država v Evropi, ki je uvedla številko 112, in sicer že leta 1997. Kot prva država v EU je omogoča tudi sprejem eCall klicev za vozila, ki že imajo vgrajene naprave za proženje klicev ob prometnih nesrečah, od prihodnjega leta pa bodo morala biti vsa vozila izdelana tako, da bodo imela te naprave tovarniško vgrajene. Ministrica verjame, da bo Slovenija tudi v prihodnje vodila razvoj na tem področju.
Vir: STA
Novo na Metroplay: Kako lahko vzdržujemo mišično maso ter preprečimo težave, kot so sarkopenija in osteoporoza?