Javna agencija RS za varnost prometa je od 27. marca do 2. aprila 2019 v prometnih konicah na 30-ih lokacijah v Ljubljani, Mariboru, Kranju, Celju in Kopru izvajala posebno terensko akcijo. Promotorji prometne varnosti so na križiščih in krožiščih s pomočjo sporočilnih tabel v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah ozaveščali udeležence v prometu o pomenu pripetosti vseh potnikov z varnostnim pasom in prepovedi uporabe mobilnih telefonov med vožnjo. Sporočilo pa je bilo namenjeno tudi kolesarjem in pešcem.
Agencija se je za terensko ozaveščanje odločila zaradi vse večje uporabe mobilnih telefonov v prometu in še vedno ne dovolj visoke stopnje pripetosti z varnostnim pasom, predvsem na zadnjih sedežih. Enotedenska akcija, namenjena varnosti vseh udeležencev v prometu, je na terenu dala zelo pozitivne odzive. Pripeti pasovi, odloženi mobilni telefoni, nasmehi in dvignjeni palci voznikov, kolesarjev in pešcev, so eden od pokazateljev uspešno zaključene prve tovrstne akcije. Promotorji prometne varnosti, ki so se jim na nekaterih lokacijah pridružili tudi policisti, poročajo o odličnih odzivih mimoidočih, ki so akciji izražali podporo, prenekateri pa so telefon tudi odložili.
Ne precenjujte svojih zmožnosti!
Agencija za varnost prometa vse udeležence v prometu znova poziva, naj ne precenjujejo svojih zmožnosti med vožnjo, temveč naj se varno ustavijo na primernem mestu, da opravijo telefonski klic ali pošljejo SMS sporočilo ali pogledajo elektronsko pošto. Uporaba telefona med vožnjo namreč preobremeni zmogljivosti naših možganov. Reakcijski čas voznika se namreč med uporabo telefona med vožnjo poslabša za kar 50 %! Če voznik med vožnjo telefonira, je to tako, kot bi imel v krvi 0,8 promila alkohola, med pisanjem SMS sporočila pa kar štirikrat več časa ne gleda na vozišče, kot pri normalni vožnji.
Dosledna uporaba varnostnega pasu pa zmanjša tveganje za smrtno žrtev kar za polovico, skoraj toliko zmanjša tudi tveganje za hude poškodbe, ter za skoraj četrtino zmanjša tveganje za nastanek lažjih poškodb, tako pri voznikih kot pri sopotnikih na sprednjih sedežih.