Združenje za otroke in mladostniško psihiatrijo poziva k vrnitvi v šole

Združenje za otroke in mladostniško psihiatrijo poziva k vrnitvi v šole (foto: profimedia) profimedia
6. 1. 2021

Strokovnjaki na področju duševnega zdravja otrok in mladostnikov znova opozarjajo, da lahko ukrepi za obvladovanje epidemije covida-19 terjajo od otrok in mladih izjemen davek, tako na področju znanja kot čustvenega zdravja in socialnega razvoja. Zato predlagajo čim prejšnjo vključitev otrok in mladih v šolske in študijske procese "v živo".

Kot so sporočili iz Združenja za otroke in mladostniško psihiatrijo, ukrepi s področja izobraževanja, potrebni za obvladovanje epidemije, ogrožajo primarne razvojne potrebe otrok in mladih po druženju, kot tudi njihov socialni razvoj in duševno zdravje. Poleg tega izpostavljajo trajnim posledicam pomemben del otrok, ki šolanja na domu ne zmorejo ali so še posebej ogroženi.

profimedia

"Raziskave v razvitih državah kažejo, da več kot 80 odstotkov mladih z duševnimi motnjami poroča o poslabšanju simptomov med epidemijo, še posebej samomorilnosti, skoraj 30 odstotkov pa v tem času ne more nikakor dostopati do potrebne pomoči, preostali vsaj na daljavo," so poudarili.

Razslojevanje populacije otrok in mladih

Kot so navedli, so izkušnje iz spomladanskega šolanja na daljavo opozorile na nevarnost dodatnega razslojevanja populacije otrok in mladih - na tiste, pri katerih se šolanje bolj ali malo manj uspešno nadaljuje, ter na pomemben del tistih, pri katerih šolanje na domu pomeni grožnjo dolgoročni šolski uspešnosti, bodisi zaradi nedostopnosti opreme in potrebnega delovnega okolja, bodisi zaradi nezmožnosti prilagoditve na nov način dela, slabšanja čustvenega zdravja ali osamljenosti.

Vrzeli v šolskem delu, če bodo omejevalni ukrepi trajali, bodo ogrozile njihovo dolgoročno šolsko uspešnost, so opozorili.

profimedia

Pomanjkanje gibanja

Otroci so ob podaljševanju ukrepa šolanja na daljavo ogroženi tudi zaradi zmanjšanja telesne aktivnosti in povečanega časa za zasloni, posebej ranljiva skupina pa so tisti z avtističnimi in drugimi razvojnonevrološkimi motnjami. Raziskave opozarjajo, da otroci s šibko samopodobo, šibko vrstniško povezanostjo in znižanim razpoloženjem posegajo po zanje tveganih vsebinah na spletu in so ob podaljševanju časa na spletu dodatno ogroženi. Strokovnjaki pričakujejo, da se bodo pri vseh teh ranljivih skupinah težave še stopnjevale ob ponovni vrnitvi v šolo.

profimedia

Šola in predavanja "v živo"

Nujna se jim zdi čim prejšnja vključitev otrok, mladostnikov in študentov v šolske in študijske procese "v živo". Ob tem med drugim predlagajo še dodatno podporo učiteljem za naslavljanje novo nastalih čustvenih, socialnih in učnih potreb otrok ter izboljšanje dostopnosti otrok in mladih do strokovne pomoči na področju duševnega zdravja.

Vir: STA

Preberite še: Dr. Alojz Ihan: "Cepivo se mi zdi še večji uspeh, kot je bil polet na Luno!"