Znaki, da vam primanjkuje D vitamina

Znaki, da vam primanjkuje D vitamina (foto: Profimedia) Profimedia
30. 3. 2016

Po dolgi, temačni in megleni zimi so lahko zaloge D vitamina v telesu pošteno izčrpane. Prepoznajte znake, da vam ga primanjkuje. Pišemo tudi o tem, kako vse ga lahko vnesemo v telo.

Kaj vse lahko povzroči pomanjkanje D vitamina?

Primanjkljaj D vitamina je pogost pojav tako pri otrocih kot pri odraslih, ne glede na spol. Pomanjkanje D vitamina poleg premajhne (zdrave) izpostavljenosti soncu, povzročijo še premalo "dobrega" holesterola v krvi (HDL holesterol), prehrana, premalo bogata z D vitaminom, in tudi prekomerna telesna teža. 

Kakšne so lahko posledice pomanjkanja D vitamina?

Če ste pretirano utrujeni, kljub temu, da dobro spite, imate pogoste bolečine v telesu, pogoste infekcije in prehlade, pa ne veste, zakaj, vam lahko primanjkuje D vitamina. Ne le, da je D vitamin nujen za dobro absorbcijo kalcija v telesu, povzroči lahko tudi nekatere vrste raka, avtoimunske bolezni, težave s srcem, padec imunskega sistema, povišan krvni tlak in oslabitev mišic.

Naslednjih znakov pomanjkanja D vitamina torej ne gre spregledati:

1. Imate pogoste zlome in zvine

2. Nepravilna rast kosti pri otorcih

3. Mišična oslabljenost in bolečine v mišicah

4. Pogosti prehladi, vročina, pogosta vnetja dihalnih poti

5. Splošna utrujenost, nerazložljive bolečine v telesu

Kako v telo vnesti D vitamin? 

Najboljši način je sonce. Čeprav je dobro izogibati vročemu poletnemu soncu in se pred nevarnimi sončnimi žarki zaščititi s sončnimi krememi, to ne pomeni, da se moramo soncu v celoti izgoniti. Čim več uživajte na spomladanskem, jesenskem in zimskem soncu, poleti pa pred in po najbolj vročih urah. Poleti se med 11h in 17h zaščitite s sončno kremo in klobukom. 

S prehranskimi dodatki. Na trgu je velika količina izdelkov za večji vnos D vitamina v telo. Poiščite tiste z vitaminom D3. Pri tem so pomembni še vitamini A, K2 in magnezij, zaradi katerih bo vaše telo lažje absorbiralo vitamin D.

S hrano. Z vitaminom D so bogate ribe, kot so losos, sardine in tuna, pa jajca, jetrca in ribje olje.  Določenim živilom tudi dodajajo vitamin D, poiščite ga na deklaracijah. 

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Značke: D vitamin

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri