Zdrav jedilnik za zdravo nosečko

Zdrav jedilnik za zdravo nosečko (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
1. 7. 2014

Zadosten vnos kakovostnih hranil pred nosečnostjo in med njo je temelj za zdravo rast in razvoj otroka.

Ponedeljek:

Zajtrk
  • Kos rženega kruha, šunka z 2 % maščobe, zelena paprika in skodelica čaja.
Kosilo
  • Paradižnikova juha;
  • Pečen losos, soparjena cvetača s praženimi sezamovimi semeni, polega pa kuskus in
  • zeljna solata.
Večerja
  • Popečeni zelenjavni sendviči (jajčevec, paradižnik, mozzarela, peteršilj).

Torek:

Zajtrk
  • Ovseni kosmiči z navadnim jogurtom in banano.
Kosilo
  • Cezarjeva solata s popečenimi piščančjimi trakci. Uporabite lahko zeleno solato, paradižnik, koruzo ...
  • Lahka panna cotta*
Večerja

Sreda:

Zajtrk
  • Kos polnozrnatega kruha, avokadov namaz in skodelica kakava.
Kosilo
  • Puranja nabodala s papriko, bučkami in paradižnikom, pečen krompir in jogurtova omaka.
  • Nesladkan kompot iz breskev.
Večerja
  • Omleta z bučkami, koruzni kruh.

Četrtek:

Zajtrk
  • Skuta s svežim sadjem (ananas, jabolko) in žitna pliščica.
Kosilo
  • Goveja juha;
  • Rižota s šparglji (z rjavim dolgozrnatim rižem);
  • Zelena solata s sojinimi kalčki in repičnim oljem.
Večerja
  • Popečen sir za žar na rukolini posteljici, poleg pa limonada.

Petek:

Zajtrk
  • Polnozrnat toast s šunko z 2% maščobe, rezino sira in zeleno solato, ter sveže iztisnjen pomarančni sok.
Kosilo
  • Polnozrnate testenine z jajčevci, rdečo papriko in parmezanom.
  • Berivka s trdo kuhanim jajcem in koruzo.
Večerja
  • Lososov namaz z lanenimi semeni in kos pirinega kruha.

Prigrizki med obroki:

  • sadna žitna ploščica,
  • navadni jogurt s suhim sadjem,
  • sveže narezano sadje s kokosovim čipsom,
  • obloženi pirini kruhki s tofujem, papriko in kislimi kumaricami,
  • sadno sirna nabodalca,
  • mlečni riž z rozinami,
  • mini sendvič z mortadelo, sirom in zeleno solato,
  • obloženi rženi kruhki s sirnim namazom, sirom in paradižnikom,
  • navadni jogurt z ovsenimi kosmiči in svežim sadjem.

Na kaj naj bodo nosečnice pozorne

Posebno pozornost je v vročih poletnih dneh potrebno nameniti zadostnemu pitju vode. Vanjo si lahko za boljši okus iztisnete tudi limono, limeto ali grenivko.

Uživajte lahka, sezonska živila in ne pozabite na pravilo 5 - privoščite si pet manjših raznolikih obrokov dnevno.

Izogibajte se svežim sladoledom, jajčnim melanžom in jedem, ki vsebujejo surova jajca, kot so na primer tiramisu, omake, peciva ..., saj so lahko v visokih temperaturah gojišče bakterij, predvsem salmonele.

Tudi školjke imajo lahko na zdravje nosečk zelo negativen učinek, sploh če so gojene v onesnaženem morju, zato se izogibajte morskim specialitetam.

Sladice in ostale jedi ne sladkajte z medom. To nedolžno sladilo lahko povzroči kup preglavic. V njem se namreč nahajajo spore bakterije Clostridium botulinum, zastrupitev z le to pa povzroči slabost, bruhanje, zaprtje, bolečine v trebuhu, v najslabšem primeru pa tudi ohromelost.

Recept: Lahka panna cotta

Potrebujete:
  • 3 dl sladke smetane
  • 3 dl navadnega tekočega jogurta
  • agavin sirup (po okusu)
  • 1 paket želatine ali agar agar (za vegane)
  • 200 g svežih jagod
Priprava:

1. Sladko smetano segrejete, da zavre. Dodajte agavin sirup in vmešajte želatino ali agar agar, ki ga pripravite po navodilih proizvajalca.

2. Primešajte še 3 dl navadnega tekočega jogurta.

3. Mešanico vlijte v modelčke in shranite v hladilniku, da se ohladi in strdi.

4. Jagode narežite ali pa jih spasirajte s paličnim mešalnikom. Postrezite jih zraven panna cotte.

Pregrešno dobra lahka sladica je pripravljena.

Urška Pavčnik, prehramebena strokovnjakinja, mag. inž. živilstva

Več na: oopsi.si

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri