Če spite v TEM položaju, lahko preprečite najrazličnejše težave

Če spite v TEM položaju, lahko preprečite najrazličnejše težave (foto: Profimedia) Profimedia
14. 10. 2021

V katerem položaju ponavadi spite? Razkrivamo vam, kateri položaj lahko prepreči bolečine v vratu, zabuhlost obraza, glavobole, nastanek gub in celo izboljša vaše dihanje!

Spanje na hrbtu sicer ni najbolj priljubljeno pri odraslih, lahko pa odlično učinkuje na naše zdravje. Med drugim ohranja hrbtenico v pravilnem položaju, poleg tega pa preprečuje nepotrebno pritiskanje na prsni koš. 

Predstavljamo vam še nekaj pozitivnih učinkov, ki jih ima spanje na hrbtu.

Manj bolečin v vratu

Spanje na hrbtu lahko prepreči bolečine v vratu. Kot že omenjeno, imamo med spanjem na hrbtu najbolj pravilen položaj hrbtenice in tudi vrata. Če spimo na trebuhu, moramo imeti glavo obrnjeno, kar lahko privede do bolečin.

Leta 2017 je ena izmed raziskav tudi pokazala, da je spanje na hrbtu, z rokami ob telesu, najboljši položaj za preprečevanje bolečin. (vir)

Lažje dihanje

Če spite na trebuhu ali boku, si lahko onemogočate normalno in globoko dihanje. V takih položajih pritiskate na trebušno prepono, zaradi česar so vdihi in izdihi bolj plitki. Če spite na hrbtu, svoji preponi omogočate nemoteno delovanje.

Pravilno, globoko dihanje s trebušno prepono lahko pripomore k:

  • Zmanjšanju stresa
  • Izboljšanju razpoloženja
  • Izboljšanju spomina in koncentracije
  • Kvalitetnejšemu spancu

(vir1, vir2)

Preprečevanje nastanka gub

S tem, ko se z obrazom dotikate vzglavnika, lahko prispevate k nastanku obraznih gub. Če pa spite na hrbtu, se obrazu na vzglavniku izognete. Tudi, če pred spanjem na obraz nanesete kozmetiko je bolje, da se potem z obrazom ne dotikate vzglavnika, saj si tako izdelke odstranite iz kože.

Preprečevanje zabuhlosti

Ko ležite na katerem koli delu obraza, se na tem območju nabira tekočine. Kopičenje te tekočine povzroča zabuhlost okoli oči in otekanje obraza. Če ležite na hrbtu, zadrževanje tekočine preprečite in tako zmanjšate zabuhlost.

Manj glavobolov

Poznamo različne vrste glavobolov, do katerih pride iz različnih vzrokov. Precej pogosti so cervikogeni glavoboli, ki jim pravimo tudi "glavoboli v vratu" ali "napetostni glavoboli". Začnejo se z bolečinami v vratu in so zelo podobni migrenam.

Znaki cervikogenega glavobola so:

  • Utripajoča bolečina na eni strani glave ali obraza
  • Trd vrat
  • Bolečine v bližini oči
  • Bolečine pri kašljanju ali kihanju
  • Občutljivost na svetlobo in hrup
  • Težave z vidom
  • Razdražen želodec
  • Stisnjeni živci

S tem, ko ohranjate pravilen položaj hrbtenice in vrata, zmanjšate napetost v vratu in posledično lahko preprečite cervikogene glavobole.

Spanje na hrbtu je torej lahko koristno na najrazličnejših področjih. Čeprav je morda na začetku spanje v tem položaju nekoliko nenavadno, se lahko nanj privadite in tako pripomorete k boljšemu počutju skozi dan.