Vodilni strokovnjak za dolgoživost: "To je napaka št. 1, zaradi katere se boste hitreje postarali"

Vodilni strokovnjak za dolgoživost: "To je napaka št. 1, zaradi katere se boste hitreje postarali" (foto: Profimedia) Profimedia
7. 9. 2023

Staranje se lahko v splošnem razdeli na dve kategoriji: notranje in zunanje. Notranje staranje je posledica genetskih dejavnikov, zunanje pa je mogoče pripisati različnemu življenjskemu slogu in izbiram, kot so uživanje alkohola, kajenje, prehrana, telesna vadba in obvladovanje stresa.

Zdravnik za dolgoživost in regenerativno medicino, ki je med drugim tudi vodilni strokovnjak  za biohacking, Neli Paulvin, pri izboljšanju zdravja in počutja pomaga različnim profilom ljudi kot so managerji, športniki in slavne osebnosti. Na podlagi izkušenj ugotovil zaradi česa se ljudje najpogosteje (pre)hitro postarajo. 

Slaba kakovost spanca je najpogostejši vzrok, ki pospešuje staranje

Spanca ni dobro žrtvovati, saj vse več dokazov kaže, da je kakovosten spanec ključ do zdravega življenja. Med spanjem se telo zdravi, regenerira in spočije. Če si na noč privoščite sedem do osem ur spanca, telesu pomagate, da izboljšuje zdravje celic, kognitivne funkcije, odpornost, raven energije in presnovo.

Medtem lahko pomanjkanje spanja povzroči številne zdravstvene težave, vključno z visokim krvnim tlakom, depresijo, debelostjo, možgansko kapjo, sladkorno boleznijo in boleznimi srca.

Pomanjkanje spanja lahko povzroči tudi:

Gube in prezgodnje staranje kože: Nezadostna količina spanca vpliva na kakovost in moč kolagena in elastina, kar lahko povzroči nastanek gub in ohlapnosti kože.

Kognitivne motnje: Kratkoročno lahko pomanjkanje spanja povzroči upad motoričnih sposobnosti, upočasni procesiranje informacij, zmanjša pozornost, ter poslabša presojo. V kolikor so težave s spanjem dolgoročne narave, lahko pride tudi do večjega tveganja za upad kognitivnih sposobnosti, slabši spomin in Alzheimerjevo bolezen.

Oslabljeno odpornost: Imunski sistem je prvi v vrsti, ki telesu pomaga pri obrambi glede različnih virusov in bolezni. Raziskave kažejo, da se telo v primeru slabšega spanca morda ne bo moglo tako učinkovito boriti proti različnim škodljivcem. Prav tako lahko tudi okrevanje po bolezni traja dlje.

Povezava med spancem in dolgoživostjo

Kakovosten spanec je prvi v vrsti pri upočasnitvi staranja. Velik vpliv pa ima tudi na splošno zdravje. Obstajajo preproste spremembe življenjskega sloga, s katerimi lahko izboljšate kakovost spanja. Te so:

Doslednost: Dosleden urnik spanja pomaga vzdrževati normalen telesni biološki ritem. Izpostavite se jutranjemu soncu kmalu po tem, ko se zbudite, kar bo pomagalo telesnemu biološkemu procesu, da ponoči hitreje zaspite.

Zmanjšan vnos kofeina in alkohola: Izogibajte se kofeinu osem ur pred spanjem in alkoholu tri ure pred spanjem.

Izogibanje modri svetlobi neposredno pred spanjem: Omejite čas pred spanjem, ki ga preživite pred zaslonom.

Sproščujoča rutina pred spanjem: Pred spanjem si privoščite kopel, preberite kakšno knjigo ali se sprostite na vam ljube načine. To namreč telesu sporoča, da je čas za umiritev in spanje, kar bo pripomoglo k hitrejšemu in boljšemu spancu. 

Vir: thesun.co.uk

Preverite tudi Aktivni podkast:

V epizodi prve sezone našega podkasta je z nami Janja Kogovšek, mag. prehrane, ki se ukvarja s prehranskim svetovanjem, deluje pa tudi pod Instagram profilom Nutrika.