Preverite, ali imate sindrom računalniškega vida (in kako to odpraviti)

Preverite, ali imate sindrom računalniškega vida (in kako to odpraviti) (foto: Profimedia) Profimedia
12. 6. 2018

Zaradi sodobnega načina življenja in dela vedno več časa preživljamo za računalnikom. Zato ni nič presenetljivega, da se soočamo z glavoboli, zamegljenim vidom in bolečinah v vratu. Ti so posledica težave, ki jo imenujemo sindrom računalniškega vida.

Sindrom računalniškega vida lahko predstavlja velik problem in prizadane kar 75 % ljudi, ki delajo za računalnikom. S pomočjo spodnjih nasvetov boste spoznali, kako ga odpraviti.

Najprej pa: Kako veste, da ga imate?

Simptomi vključujejo:

  • utrujene oči
  • suhe oči
  • pekoče oči
  • občutljivost na svetlobo
  • zamegljen vid
  • glavoboli
  • bolečine v ramenih, vratu in hrbtu

Kaj ga povzroči?

Zmanjšano število utripov očesa

Med gledanjem računalniškega zaslona ali med branjem se utripanje očesa močno zmanjša. V povprečju na minuto utripnemo 14 krat, to število pa se za računalnikom zmanjša na zgolj štirikrat. To povzroči suh in pekoč občutek v očeh.

Rešitev: Bodite pozorni in če opazite, da premalokrat utripnete z očesom, to storite bolj pogosto. Vsakih 15 minut si vzemite odmor od računalnika. Po potrebi uporabite tudi kapljice za vlaženje oči.

Bleščanje in odsev monitorja

Zaradi odseva monitorja lahko naše oči postanejo utrujene. Zaradi tega začnemo mežikati in nekoliko drugače gledate, da bi se izognili bleščanju, kar je utrujajoče za oči.

Rešitev: Monitor premaknite tako, da vam svetloba skozi okna ne sije neposredno vanj ali za računalnikom. Zatemnite tudi okna, če vam sonce sije v monitor.

Če imate luč nad glavo, lahko to povzroči bleščanje. Uporabite žarnico, ki oddaja celoten spekter ali pa ima manj vatov. Sicer pa namesto stropne luči uporabite raje namizno svetilko, ki bo osvetlila samo področje dela oziroma papir, ne pa tudi vaših oči in monitorja.

Odstranite vse, v čemer se svetloba lahko odseva.

Še nekaj napotkov:

Poskrbite za učinkovito delovno okolje: monitor naj bo v pravilni višini, tako da vam ne bo treba gledati gor ali dol. Oddaljen naj bo 50–60 cm, prav tako naj bo prave velikosti (ne premali). Glede na svetlost prostora nastavite tudi svetlost in kontrast monitorja. Pomembno je tudi, da je ta vedno čist.

Preberite še:

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri