S temi namigi, boste telefon uporabljali na bolj zdrav način

S temi namigi, boste telefon uporabljali na bolj zdrav način (foto: Profimedia) Profimedia
27. 8. 2021

Verjetno pogosto telefon uporabljate brez pravega namena in tako zapravljate svoj čas. 

Da moramo omejiti uporabo pametnega telefona in kako dobro bi to bilo, vemo vsi, ampak težko se temu zares upremo. Če vam prepovedovanje uporabe telefona in podobni pristopi niso šli ravno od rok (prepovedano je pač še bolj zanimivo), raje poskusite preživeti čas s telefonom na bolj zdrav način in s pravim namenom. Potem čas ne bo šel v nič. 

Kako to storite? Imamo nekaj namigov: 

Aplikacije za zabavo umaknite iz vidnega polja

Govorimo o družbenih omrežjih, igrah in vseh ne nujnih aplikacijah, na katere kliknete v prostem času. Verjetno jih imate pri roki in se prikažejo takoj, ko odklenete zaslon. Zbrišite jih iz začetnega zaslona, in če imate to možnost, še dodatno omejite dostop s kodo. Že s tem preprostim korakom si boste prihranili kakšno minuto nepotrebnega "skrolanja" po ekranu. 

Nato sledi drugi korak: določite čas, ki ga lahko preživite ob uporabi teh aplikacij in nastavite alarm. Takoj, ko se sproži, aplikacije zaprite. Ne podaljšujte časa niti za minuto, saj boste spet v začaranem krogu. 

Naberite zanimive vsebine

Poskrbite, da vam bo čas na telefonu dal kaj poučnega in zanimivega. S tem se boste izognili brezciljnemu pregledovanju fotografij na družbenih omrežjih in branju komentarjev. Ravno nasprotno - širili boste svoja obzorja. 

En dan v tednu si vzemite za zbiranje videov, daljših tekstov, člankov, podcastov in drugih vsebin, ki jim želite posvetiti več pozornosti. Shranite jih in odprite, ko boste v roke prijeli telefon in se odločili malo odklopiti od dela. S tem vsebine ne bodo šle kar tako mimo vas in tudi vi boste z večjim veseljem širili svoje znanje. 

1 igra naenkrat

Če bi igre zares uporabljali le za preganjanje časa, npr. ko stojite v vrsti na pošti ali čakate pri zdravniku, ne bi bilo s tem nič narobe. A ker vsi vemo, da lahko porabijo uro, dve ali celo večji del dneva, bi jih morali zelo omejiti, da bi bila uporaba še v zdravih mejah. 

Uvedite pravilo, da imate lahko na telefonu največ eno igro, ostale pa izbrišite. Ko se je boste naveličali, boste pač naložili drugo. Poleg tega določite tudi, kdaj jo lahko igrate. Naj to ne bo kar kadarkoli in med vsakim odmorom v dnevu. Premislite, kdaj se ne morete zaposliti z ničemer drugim, ker niste doma in ne morete početi karkoli se vam zljubi ter ji čas namenite takrat. Ne več kot 30 minut. 

Omejite obvestila

Vsak pisk pritegne vašo pozornost, pa večina sploh ni nujnih. Ampak vseeno v vas vzbudi zanimanje in prežene osredotočenost. Naj bo teh piskov zato čim manj. 

Za začetek izklopite obvestila v pogovorih s prijatelji. Ne boste se jim odpovedali, ne boste pa jim tudi pisali med službenim časom, ali ko ste s partnerjem na večerji. Sami boste določili, kdaj je čas za klepet. 

Potem kliknite na elektronsko pošto in utišajte zvok ob prihodu sporočila. Ja vemo, vaša sporočila so pomembna in se pogosto tičejo službe, vendar premislite, če se od vas zares zahteva, da jih berete v prostem času. Ali nanje tudi odgovorite? Verjetno jih pustite stati do drugega dneva, ko se vrnete na delo. Potem bi jih tudi prebrali lahko takrat, kajne?

Nazadnje izklopite še vsa obvestila, ki vas obveščajo, da je v spletni trgovini nov artikel, da že dolgo niste igrali igre, da je nekdo dodal novo fotografijo ...