Strokovnjaki svetujejo: ob vikendih ne bi smeli spati dlje, kakor čez teden!

Strokovnjaki svetujejo: ob vikendih ne bi smeli spati dlje, kakor čez teden! (foto: Profimedia) Profimedia
5. 11. 2022

Imate tudi vi navado, da ob vikendih spite nekoliko dlje? Strokovnjaki to početje odsvetujejo!

Veliko ljudi zaradi pestrega tempa ne spi toliko, kot bi bilo priporočljivo. Pomanjkanje spanja zato morda nadoknadijo ob koncu tedna. Toda ali je to res rešitev? Strokovnjaki pravijo, da daljše spanje ob vikendih ne bi smelo postati navada.

Zakaj je pomemben spanec vsak dan?

Strokovnjaki že dolgo opozarjajo, kako zelo pomemben je spanec za zdravje in počutje. Za večino odraslih se priporoča 7 ali več ur kakovostnega spanja na noč.

V kolikor tega ne dobimo, lahko pride do težav z metabolizmom, imunskim sistemom duševnim zdravjem ter srčno-žilnim sistemom. Že ena neprespana noč se lahko kaže v poslabšanju razpoloženja in osredotočenosti.

V eni od raziskav so odkrili, da imajo odrasli, mlajši od 65 let, ki redno spijo 5 ali manj ur dnevno, 65 % večjo verjetnost prezgodnje smrti, kakor tisti, ki v povprečju spijo 7 ur na noč. V enaki raziskavi pa se je izkazalo, da imajo ljudje, ki malo spijo čez teden in spanec "nadoknadijo" čez vikend, enako verjetnost za prezgodnjo smrt kakor tisti, ki vsak dan spijo 7 ur.

Iz tega bi bilo sklepati, da je povsem zdravo, če čez teden spimo manj, ob vikendih pa nadoknadimo primanjkljaj. A strokovnjaki opozarjajo, da temu ni tako.

Ob vikendu ne moremo popraviti škode, ki smo jo naredili čez teden

Zdravnik Andrew Varga je za portal Health povedal, da daljše spanje ob vikendih sicer lahko ublaži nekatere težave, a ne vseh. Tveganje za prehitro smrt je le eden od dejavnikov.

"Obstaja precej raziskav, ki poročajo o negativnih učinkih premalo spanca. Opazimo lahko zlasti kognitivni upad, in na tem področju ni jasno, ali težave lahko resnično rešimo z daljšim spancem čez vikend," pravi Andrew.

Spomin in osredotočenost se zaradi pomanjkanja spanca lahko poslabšata že po nekaj dneh in ob koncu tedna smo že prepozni, da bi lahko te težave rešili.

Varga je dejal tudi, da so ljudje s spremenjenim urnikom spanja – v nasprotju z naravnim ritmom telesa – izpostavljeni večjemu tveganju za bolezni, kot so bolezni srca in sladkorna bolezen. 

Doslednost je ključ do zdravja

Če si želite zdravega, dolgega in kakovostnega življenja, je še vedno najpomembneje, da ste dosledni in da imate vzpostavljeno zdravo spalno rutino.

Strokovnjaki priporočajo, da se vsak dan odpravite spati in zbujate ob isti uri. Pred spanjem ne uporabljajte elektronskih naprav, poskrbite pa tudi za prijeten spalni prostor in kakovostno vzmetnico.

"Nadomeščanje spanja" ob vikendih je lahko občasna rešitev, a naj ne postane redna navada.

 
Vir: health.com