Zdravnik razloži, kako izračunati svoj idelen čas za spanje, da se boste zjutraj zbudili sveži in polni energije

Zdravnik razloži, kako izračunati svoj idelen čas za spanje, da se boste zjutraj zbudili sveži in polni energije (foto: Profimedia) Profimedia
25. 4. 2021

Skoraj si upamo trditi, da ste se vsaj enkrat v življenju po dobrem 8-urnem spancu (ali vsaj tako ste vi menili) zbudili popolnoma izčrpani.

Pravzaprav se včasih zdi, da sploh ni pomembno, kako kratek ali dolg je spanec, ta izčrpanost vas spremlja skozi cel dan.

Dr. Karan Raj, ki ima na TikToku že več kot 3,4 milijona sledilcev, je delil zanimiv nasvet oziroma …

90-minutno pravilo

Tako izračunate svoj popoln čas za odhod v posteljo, svetuje dr. Raj. Oz. kdaj bi bilo idealno, da bi zaspali.

Med drugim razloži tudi vzroke, zakaj se včasih zbujamo izčrpani – in razlog verjetno ni prekratek spanec, temveč prebujanje sredi spalnega cikla.

Da se boste zjutraj zbujali sveži in polni energije, morate vedeti naslednje:

Vsako noč gredo naši možgani skozi več spalnih ciklov in vsak cikel sestavlja več faz spanja: vsak se začne s plitvim spanjem, nato sledi globoko spanje, nato pridejo sanje in spet preidemo v plitko spanje … Vsak od teh ciklov traja približno 90 minut.

Da bi se zjutraj zbujali sveži, se morate zbuditi po koncu teh 90-minutnih ciklov, ker ste takrat najbližje stanju budnosti.

A da bi povečali možnost za to, morate najprej ugotoviti, kdaj se želite zbuditi, pravi.

Primer: če se želite zbuditi ob 8. uri.

Svoj idealen čas za spanje izračunate tako, da začnete odštevati 90 minut od časa zbujanja, dokler ne dosežete ure, ko želite zaspati.  

Če se odpravite spat ob 22. uri, bi se morali zbuditi okoli šestega spalnega cikla.

Vir: dr.karanr

Preverite še: