Kako lahko z glasbo izboljšate trening

Kako lahko z glasbo izboljšate trening (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
29. 2. 2016

Ali ste opazili, da se ob poslušanju glasbe vaše gibanje uskladi z njenim ritmom? Kar opazujte se, ko boste naslednjič med hojo poslušali svoje najljubše pesmi. To se zgodi brez zavestne odločitve. Zdaj pa preverite še, ali lahko učinkoviteje telovadite z glasbo.

3 koraki do telovadbe z glasbo

1. Odkrijte svoj ritem

Ko se gibamo ob glasbi, pride do presenetljivega pojava – naše gibanje se uskladi z ritmom. Temu pravimo 'ritmična uskladitev'. Zgodi se brez učenja, brez zavestne odločitve.

Zakaj? Večina zvočnih signalov se iz ušesa prenaša v možgansko deblo, nato pa do primarnega zvočnega korteksa - prve pomembne postaje, ki procesira tisto, kar slišimo. Obstaja pa še druga pot. Ta potuje od ušesa po možganskem deblu do hrbtenjače. Tam se nahajajo skupine nevronov, ki pomagajo pri oblikovanju in koordinaciji osnovnih gibalnih vzorcev, npr. pri hoji. Zvočni signal se pridruži nevronom in pomaga pri izvedbi teh osnovnih gibalnih vzorcih. Zato se v enakomernem ritmu gibamo s takšno lahkoto; pulz koordinira in narekuje tempo hoje. In ker ta del zvočnega signala nikoli ne doseže korteksa, nam ni treba 'razmišljati', da bi dosegli takšno gibanje – to se zgodi brez zavestnega razmišljanja.

Kako lahko to izkoristite pri vadbi?

Prvi korak k telovadbi z glasbo je ta, da odkrijete svoj tempo. Če se ukvarjate z jogo ali pilatesom, je tempo počasnejši, lahko je skladen z dihanjem. Če izvajate trening za moč, je dobro izbrati tempo, v katerem lahko dvigujete (pri manjših gibih naj bo hitrejši, npr. pri upogibanju komolca, pri večjih gibih pa počasnejši, npr. pri izpadnih korakih). Pri kardio vadbi naj tempo narekuje vaša hitrost; kako hitro lahko tečete ali kolesarite. Tempo se ponavadi meri v udarcih na minuto.

2. Izberite, kar vam najbolj ustreza

Drugi korak (in morda tudi najlažji) je izbira glasbe. Tu gre za osebno izbiro. Katera glasbena zvrst najbolj ustreza vzdušju, ki ga želite ustvariti za vadbo?

Pomemben je seveda tudi tip vadbe. Med jogo in pilatesom raje uporabite nebesedno glasbo, zgolj instrumentalno, še posebej, če boste tudi meditirali – besedila pesmi bodo možgane angažirala na način, ki ni kompatibilen z meditacijo. Ob treningu za moč ali intenzivni kardio vadbi pa se bo zagotovo bolj prilegla glasna in skladna glasba, ki vas bo motivirala in napolnila z energijo.

Glavni namen je, da namenoma izberete glasbo (in različne zvrsti), ki bo najbolj primerna za vašo vadbo.

3. Sestavite si različne sezname predvajanja

Za različne sezname predvajanja obstaja več razlogov.

  • Predvsem raznolikost razbije rutino pri vadbi. Na svoje okolje se privadimo, kar pomeni, da predvajanje istih pesmi v istem zaporedju skozi vsako vadbo posledično privede do tega, da bonus, ki ga glasba prida, počasi zbledi.
  • Vključevanje različnih pesmi (ter občasno dodajanje novih) bo pmagalo, da bo vadba še naprej sveža in navdihujoča. Seveda pa lahko ustvarite zelo dolg seznam predvajanja, predvajalnik pa potem naključno izbira pesmi med vadbo.

Druga stvar – verjetno se lotevate različnih tipov vadb. Omenili smo že kardio vadbo, trening za moč in raztezanje. Vsaka izmed njih ima svoj tempo in zahtevo po energiji, zato je za kar najboljši izkoristek pozitivnega učinka glasbe ključno, da si za vsak tip vadbe sestavimo drug seznam predvajanja.

Preverite: 30 pesmi za trening - da bo motivacija na vrhuncu

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri