Prednosti metaboličnega treninga

Prednosti metaboličnega treninga (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
21. 6. 2014

Metabolični trening je režim vadbe, precej naporen, a če je vaš cilj pridobiti mišični tonus ter izgubiti nekaj odvečne maščobne mase, je vsekakor boljši kot ure in ure na kolesu pred televizijo. Kakšne so njegove prednosti?

Metabolit ali presnovek je produkt pri procesu presnove. V tem primeru govorimo izključno o nizu encimskih in katalizatorskih reakcij v povezavi z mišično aktivnostjo.

Metaboliti se med telesno aktivnostjo povečajo, s premorom pa jih telesu uspe, predvsem če v teh okoliščinah treniramo, izločiti.

Če je naš trening takšen, da vzdržujemo visok srčni utrip in nepopolno regeneracijo med vajami in seti, mu lahko rečemo metaboličen trening. Takšen tip treninga običajno sestavljajo za športne discipline, kjer sta visok srčni utrip in nepopolna regeneracija stalnica, na primer tenis.

Metabolični trening je torej le režim vadbe, ne glede na to, ali jo izvajate v fitnesu, z lastno težo, na trim stezi, boot campu ali v dvorani.

Vadba je sorazmerno naporna, vendar če ste rekreativec in je vaš cilj zgubiti nekaj maščobne mase ter pridobiti nekaj mišic in tonusa, je ta režim bistveno boljši, kot ure in ure eliptika ali kolesarjenja med gledanjem televizije.

Prednosti metaboličnega treninga

1. Povečana srčno-žilna kapaciteta

Medtem ko metabolični trening ni aeroben kot lahkoten tek, so nekatere študije dokazale, da lahko anaerobni treningi, v kombinaciji z aerobnimi ali če sledijo aerobnemu treningu, povišajo maksimalno prostornino kisika.

2. Izboljšanje hormonskega profila

Številne študije so dokazale, da hormoni, ki spodbujajo lipolizo, naraščajo z visoko intenzivnim treningom. Najboljša oblika treninga moči, ki vpliva na hormonski profil, pa je prav metabolični trening, saj spodbuja močan hormonski odziv.

3. Visoka energetska poraba v krajšem času

Kalorična poraba med 30-minutnim metaboličnim treningom je od 500 do 700 kcal, bistveno pa je, da takšen trening poviša hitrost metabolizma od 10 do 25 odstotkov v nadaljnjih 48 urah, po nekaterih študijah pa celo v nadaljnjih 72 urah.

Princip tega je šokiranje telesa z oksidativnim dolgom ter povišane potrebe po regeneraciji mišic. Tovrstni procesi pa dodatno obremenijo telo, ki potrebuje energijo, da ponovno vzpostavi homeostazo oziroma ravnovesje.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri