Pilates skleca

9. 2. 2010

Skleca v pilatesu je vaja, ki je sestavljena iz več delov. Učimo jo postopoma, vsak del posebej, na koncu pa dele združimo v celoto. Na začetku vam priporočamo, da se učite vajo samo z gibanjem.

Dihanje dodajte, ko ste o gibanju povsem prepričani in samozavestni pri izvajanju. Vdih je skozi nos, izdih skozi usta. Poskušajte trebuh držati ves čas osrediščen v centru (potegnjen navznoter). Cilj vaje naj bo, da naredite 6 'krogov'.

1 Postavite se v poravnani stoječi položaj. Stopala so v širini bokov, roke ob telesu, pogled je usmerjen naprej. Vdihnite.

2 Sledi predklon, ki ga pravilno naredite tako, da upognete glavo, prenesete težo telesa na sprednji del stopal in vretence za vretencem spustite trup v predklon. Ob tem izdihnite.

3 Iz predklona zavzemite položaj, ki ga jogisti imenujejo trikotnik ali strešica. Ramena potisnite proti tlom, glava ostane v podaljšku telesa, pete po občutku potisnite proti tlom. Trikotnik naredite z vdihom.

4 Sledi 'korakanje' po rokah do položaja mize (opora na dlaneh). Korakajte z izdihom.

5 Sledi počasen spust v skleco. Pravilna skleca se naredi tako, da se trup spušča proti tlom 'v enem kosu'. Če je skleca v opori pretežka, pred tem kolena spustite na tla in naredite skleco na kolenih. V skleco se spustite z vdihom.

6 Počasi se iz sklece dvignite nazaj v mizo oziroma oporo na dlaneh. To je tudi glavna značilnost sklece v pilatesu – da se izvede zelo počasi, ker želimo, da se vključijo globoke strukture mišic, ki pomagajo pri globoki moči. Iz sklece v oporo se dvignite z izdihom in dodatno potegnite popek navznoter.

7 Sledi trikotnik oziroma strešica, narejena v večjem razmiku kot prva. To naredite z vdihom.

8 Nato korakajte nazaj do predklona. Ob tem izdihnite.

9 V predklonu je teža spet na sprednjem delu stopal. Počakajte in vdihnite.

10 Iz predklona se pravilno (z okroglim hrbtom, vretence za vretencem) dvignite v stoječi položaj. Nazadnje poravnajte ramena, vrat in glavo. To storite z izdihom.

11 V stoječem položaju ste pripravljeni na nov krog in na nov predklon, ki ga spet naredite z izdihom.

Tanja Želj

Foto: Grega Gulin

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri