Preženite stres ob izgorelosti

Stres je sestavni del našega vsakdanjika, zato moramo poskrbeti, da ga prepoznamo in se mu izognemo, še preden nas doleti. V nasprotnem primeru nas čakajo izgorelost in težave z zdravjem. 

Preženite stres ob izgorelosti - Foto: Shutterstock.com, Profimedia

Vse več ljudi se spopada s preobremenjenostjo na delovnem mestu, zaradi česar lahko zapademo v izgorelost, posledično tudi v druga bolezenska stanja. 

Govorimo o vseh nepotrebnih nadurah in ostajanju v službi do poznega večera, čeprav nihče tega od vas ne pričakuje. Pa o kopici dela, ki se je lotite sami, čeprav bi potrebovali pomoč. Ko prestopite zdrave meje, si naredite več škode, kot si lahko predstavljate.

Kot povsod tudi v službi obstajajo izjeme – čeprav imate določen delovnik, ga morate kdaj podaljšati in še kaj postoriti. Če tu in tam na delu ostanete malce dlje ali še kaj opravite doma, je  to povsem razumljivo. Ko pa pozno prihajanje domov postane stalnica, ste verjetno že izkusili škodo, ki jo povzroča zgaranost.

Če ste prepričani, da boste z nadurami opravili več zadolžitev in posledično bili bolj produktivni, se zelo motite. Po določenem času se misli utrudijo in ne morete več dobro razmišljati, zato obstanete na točki ali celo nazadujete. Veliko bolje bi bilo, če bi se domov odpravili ob normalni uri in se sprostili. Delo vas bo počakalo.

Vsi smo se včasih prisiljeni spoprijeti z izčrpanostjo, nezmožnostjo koncentracije in občutkom, da preprosto ne moremo več. Če se boste naučili preprečiti ali odpraviti občutek utrujenih misli, bo vaše delo bolj produktivno in učinkovito. S tem se boste izognili izgorelosti in na pol opravljenemu delu, ker se niste mogli dovolj osredotočiti.

Nasveti za preprečitev izgorelosti:

1. Bodite športno aktivni

Znano je, da šport sprošča, daje novo energijo in razbremeni misli. O tem so pisali tudi znanstveniki, ki so poudarili aerobne aktivnosti, med katere spada tek. Med tekom je prenos kisika in hranil po telesu bolj učinkovit, poveča pa se tudi se pretok krvi v področjih, ki so povezana z 'bistrim razmišljanjem': načrtovanjem, pozornostjo, koncentracijo,  postavljanjem ciljev, upravljanjem časa, pa tudi nadzorovanjem čustev. 

2. Pazite na prehrano

Če si večkrat privoščite hitro in mastno hrano, ste gotovo že opazili odvečne kilograme in maščobne obloge in težave v prebavi. Nezdrava in mastna hrana pa zamegli tudi misli in onemogoča osredotočenje. 

Zato ne posegajte po hitri hrani, hrano si raje pripravljajte doma. S seboj prinesite tudi malico, da zatrete vzgibe po pretirano sladkih in slanih stvareh. Kot prigrizek so odlični oreščki, ki vas bodo do naslednjega večjega obroka uspešno nasitili.

3. Načrtujte in se načrta držite

Spontanost je lahko dobra, če se odpravite na izlet in raziskujete kraje, pri službi in opravkih pa ni prav nič dobrodošla. Zato si vzemite čas za načrtovanje dela, sestankov in opravkov.

Načrtujte tudi prosti čas, da se ne bo zgodilo, da bi vam zanj zmanjkalo časa. Pričakujete lahko tudi boljši spanec, saj v postelji ne boste razmišljali, kaj vse vas naslednji dan v službi čaka.

4. Postavite si cilje in ukrepajte

Ko se na primer odločite, da se boste naučili bolje kuhati, razmislite tudi, kako boste to storili. Boste za pomoč prosili prijatelje, pobrskali za novimi recepti, se vpisali na kuharski tečaj?

Če se ne želite obremenjevati z zamujenimi priložnostmi, že na začetku določite prve korake.

5. Spopadite se s stresorji 

Imate občutek, da morate vse narediti sami? Se počutite nelagodno ob prijatelju, ki ima  izkušnje, ki mu jih zavidate? Poiščite vse vire stresa, na katere lahko vplivate, in jih odstranite. Vaš vsakdan bo bolj miren in lažje se boste spopadli z napetostjo, ki ostane.

6. Obdajte se z ljudmi, ki vas osrečujejo 

Nad stres se spravite s hormoni sreče. Preživljajte čas z osebami, ki vam pomenijo največ. Vzemite si čas zanje in negujte odnose. V to naj vam nikoli ne bo žal vlagati energije. Podobne energije se privlačijo, zato bodite nasmejani in pozitivni.

7. Vzemite si čas zase 

Pregorimo tudi zato, ker si ne vzamemo časa zase in ne skrbimo za zdravje. Ko se nespečnost, slaba prehrana in delo nakopičijo, telo pregori in obležite v postelji. Da se to ne bi zgodilo, skrbite za svoje zdravje. Popravite spalni ritem in si zagotovite dovolj spanca vsako noč. Delo vas bo počakalo, vaše telo pa takšnega stresa brez posledic ne bo dolgo prenašalo.

PARTNER PROJEKTA

Moja diagnoza

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri