15 stvari, ki jih morate sprejeti, če želite, da bo vaš odnos uspel

15 stvari, ki jih morate sprejeti, če želite, da bo vaš odnos uspel (foto: Profimedia) Profimedia
15. 9. 2021

Samo ljubezen morda le ne premaga vsega ...

70 odstotkov konfliktov v odnosih se ponavlja in nikoli ne razreši – tudi v dobrih odnosih. Vir teh konfliktov so pogosto lastnosti, ki jih en partner ima (ali nima) in drugega partnerja spravljajo ob živce, piše dr. Alice Boyes, socialna psihologinja.

Ponavadi lahko odnos izboljšamo tako, da sprejmemo partnerjeve dobre lastnosti in tudi njegove pomanjkljivosti, namesto da ga/jo poskušamo na vsak način spremeniti.

Govorimo o sicer dobrih in zdravih odnosih!

Vsak odnos zahteva določeno mero kompromisov in potrpljenja

Odnosi niso oblikovani tako, da bi bili popolni. Morda je čarobnost prav v njihovi nepopolnosti. In vsak odnos seveda zahteva določeno mero kompromisov in potrpljenja.

Toda v intimnem odnosu je enostavno razviti tudi navado kritiziranja in opozarjanja na pomanjkljivosti – pri tem pa se pozabi na širšo sliko.

Zato je včasih treba stopiti korak nazaj in pogledati z druge perspektive. Tako lahko zmanjšamo intenzivnost svojih čustev in reakcij, se naučimo izražati več hvaležnosti in nadaljujemo z iskanjem praktičnih rešitev – kako zmanjšati vpliv teh razlik.

To sicer ni postopek, ki bi ga naredili enkrat, temveč takšen, h kateremu se boste vračali vsakič, ko boste začutili frustracije in zamere v sicer dobrem in zdravem odnosu.

Kako postati bolj sprejemljivi?

Dr. Alice Boyes svetuje, da si postavite pet vprašanj oziroma razmislite o naslednjih petih točkah:

1. Ocenite resnost partnerjevih napak. Včasih motijo stvari, ki v resnici niso tako pomembne. Primer: frustrira vas, ker včasih zamuja. Toda partner je v resnici zanesljiv, pozoren in ima še veliko drugih dobrih lastnosti, ki so bistveno pomembnejše.

2. Priznajte svoje napake. V romantičnem odnosu na stvari prepogosto gledamo le s svoje perspektive – pri partnerju vidite stvari, ki vas spravljajo ob živce, pozabljate pa na svoje majhne napake, s katerimi se mora spoprijeti vaš partner.  

3. Razmislite, zakaj vas določene 'napake' ali pomanjkljivosti tako motijo. Vam te frustracije morda sporočajo kaj drugega? Če ste nagnjeni k tesnobi, lahko partnerjeva pomanjkljivost okrepi ta občutek. Če se počutite zapostavljene (najverjetneje zaradi preteklih izkušenj), lahko partnerjeva pomanjkljivost okrepi ta občutek. Poskusite ločiti te dodatne pomene, ki se skrivajo v ozadju.

4. Razmislite o tem, ali bi morali od partnerja res zahtevati, da ceni stvari, ki jih cenite vi. Vi morda cenite določene spretnosti in menite, da so pomembne za življenje. Denimo, zdi se vam pomembno, da ste na tekočem s tehnologijo.  A to so vaše vrednote. Ne gre za nekakšne objektivne vrednote, ki bi jih morali imeti vsi. Partnerjeve vrednote se morda razlikujejo od vaših.

5. Razmislite o praktičnih možnostih oziroma rešitvah. Če se vaš partner ne bo spremenil, kakšne so možnosti (razen nenehnega nerganja)? Ali lahko zmanjšate vpliv oz. stres, ki ga ustvarjajo te razlike med vama?

Primer: partner rad zamuja. Situacijo rešite preprosto tako, da odhod ali prihod vedno načrtujete 30 minut bolj zgodaj. Tako boste zagotovo pravočasni.

15 stvari, ki potrjeno v odnos prinesejo več mirnosti

Sprejmite …
  1. da obstajajo stvari, ki jih ne morete spremeniti.
  2. da se ne bo vsakdo obnašal tako kot vi, a to ne pomeni, da je narobe.
  3. da vsakdo stvari (vključno z ljubeznijo) doživlja in sprejema drugače.
  4. da ne morete preprosto 'popraviti' svojega partnerja.
  5. da vaš partner ni popoln, je samo človek in bo delal napake.
  6. partnerjeve pomanjkljivosti.
  7. ljubezen, ki vam jo zna dati.
  8. da je partner lahko včasih malce neurejen, včasih trmast in včasih čemern.
  9. partnerjevo opravičilo.
  10. da ima vsakdo preteklost.
  11. da preprosto ne more brati vaših misli.
  12. da ne more izpolniti pričakovanj, ki jih ne komunicirate.
  13. da preprosto nimate vedno prav.
  14. da si morata včasih dati prostor.
  15. da bodo vedno vzponi in padci.
Viri: www.psychologytoday.com www.huffpost.com
Preverite tudi: