Vsaka tretja ženska misli, da je boljša voznica od svojega partnerja

22. 3. 2014 | Vir: liza.aktivni.si
Deli
Vsaka tretja ženska misli, da je boljša voznica od svojega partnerja (foto: Shutterstock)
Shutterstock

V zimskih mesecih, ko so pogoji na cesti oteženi in vremenske razmere nepredvidljive, se ženske v veliki večini raje izognejo vožnji, je pokazala raziskava podjetja Goodyear.

Voznice, ki so sodelovale v spletni anketi, poudarjajo, da jim je pri nakupu in opremi avtomobila najpomembnejša varnost, hkrati pa priznavajo, da včasih pohodijo plin in kršijo omejitve.

V Sloveniji ima vozniško dovoljenje okoli deset odstotkov več moških kot žensk, kar pomeni, da je imelo v letu 2013 vozniški izpit približno 713 tisoč moških in 602 tisoč žensk.

Belgijke se na cesti počutijo popolnoma domače; vsaka tretja pa je celo prepričana, da je boljša voznica od svojega partnerja.

Čeprav so predstavnice nežnejšega spola v zadnjih letih postale samozavestnejše, jih ima večina še vedno pomisleke glede vožnje v zimskih dneh, največ, kar 84 odstotkov, se jih za volanom počuti neprijetno zaradi možnosti zdrsa.

Tako bi več kot polovica žensk v zimskih razmerah avto raje pustila varno parkiran doma. Pri tem se 14 odstotkov žensk pozimi sploh nikoli ne usede za volan, 32 odstotkov se vožnji izogiba, če obstaja nevarnost poledice, 7 odstotkov žensk pa poišče drugo rešitev tedaj, ko so ceste spolzke.

Tri od štirih voznic je strah izgube nadzora nad vozilom

Ženske, ki se v zimskih mesecih odpravijo na cesto, se največkrat bojijo, da bodo izgubile nadzor nad svojim vozilom. Tako 45 odstotkov voznic straši misel, da se jim bo avtomobil ugasnil sredi križišča in ga bodo morale ponovno vžigati, medtem ko se jih 33 odstotkov boji ostati ujetih v prometu.

Voznice, ki jim je varnost v prometu na prvem mestu, obenem prisegajo tudi na uporabo zimskih pnevmatik. Te tako uporablja kar 41 odstotkov žensk, zgolj 16 odstotkov pa zakonodaji o zimskih pnevmatikah nasprotuje.

Dejstvo, da so ženske bolj previdne voznice, pa potrjujejo tudi podatki iz Slovenije.

Poročilo Avto moto zveze Slovenije namreč razkriva, da so ženske prav zaradi predhodne previdnosti v neugodnih vremenskih razmerah na cesti tudi manj nevarne.

Podatki kažejo, da vsako let več nesreč s tragičnim izidom povzročijo moški, ki so bolj nagnjeni k tveganju na cesti in so veliko bolj agresivni vozniki.

Avtomobil jim predstavlja neodvisnost in svobodo

Nasprotno od večine moških pa samo štirim odstotkom žensk avtomobil predstavlja statusni simbol. Ženske namreč na svoj avto v prvi vrsti gledajo kot na prevozno sredstvo, več kot 60 odstotkom žensk pa avtomobil hkrati predstavlja tudi neodvisnost in svobodo.

Zanimiv je tudi podatek, da velika večina žensk avtomobil rada vozi, v povprečju letno prevozijo od 5 tisoč do 15 tisoč kilometrov, vendar pa jih ob tem 58 odstotkov hkrati priznava, da če imajo boljšo rešitev, avtomobil raje pustijo doma.

Raziskava je ovrgla še en predsodek – in sicer so časi, ko so le moški stopili na plin, minili. Kar devet od desetih žensk je namreč priznalo, da včasih prekoračijo omejitev hitrosti. Skoraj polovica jih je drznih tudi pred semaforjem, saj kar štiri od petih pospešijo, ko se na semaforju prižge oranžna luč.

Ženske na prvo mesto uvrščajo varnost in ceno avtomobila

Pri nakupu novega avtomobila je veliki večini žensk (92 odstotkov) najpomembnejša varnost. Poleg tega je odločilni dejavnik za nakup avtomobila tudi cena. Pri tem jih je kar 82 odstotkov priznalo, da se v avtomobilskih salonih pogajajo za ceno.

Prav tako imajo ženske izoblikovano mnenje tudi glede opreme – tako sta se na prvi dve mesti uvrstila sistem samodejnega zaklepanja in klima, temu pa sledi še funkcija pomoči pri parkiranju in navigacijska naprava.

Ženskam tudi pri izbiri pnevmatik največ pomeni zagotavljanje varnosti, temu pa sledita še življenjska doba in izkoristek goriva. Za nakup novih pnevmatik se tako najpogosteje odločajo na podlagi neodvisnih testov, strokovnih nasvetov ter s pomočjo oznake Evropske unije za pnevmatike.

Podobni podatki prihajajo tudi iz Združenih držav Amerike. Vozniki, zlasti ženske, pri nakupu pnevmatik največ pozornosti namenijo varnim in zaupanja vrednim izdelkom.

V sklopu raziskave, ki je zajemala več kot 50 tisoč žensk, so predstavnice nežnejšega spola spraševali tudi o pnevmatikah, ki jim najbolj zaupajo in bi jih zato priporočile svojim prijateljicam.

V spletni anketi je sodelovalo 1033 žensk, ki ima vozniško dovoljenje ter lastno prevozno sredstvo. Raziskavo je med belgijskimi voznicami za naročnika Goodyear Dunlop v prvi polovici oktobra 2013 izvedla agencija za raziskavo trga Profacts.

Reprezentativen vzorec so sestavljale ženske starejše od 18 let, najbolj množično pa so bile zastopane ženske med 40. in 49. letom (23 odstotkov), 50. in 59. letom (22 odstotkov) ter med 30. in 39. letom (21 odstotkov).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord