Ideja za izlet: Po krožni poti do mogočne trdnjave Kluže in Fort Hermann

1. 7. 2021
Deli
Ideja za izlet: Po krožni poti do mogočne trdnjave Kluže in Fort Hermann (foto: Profimedia)
Profimedia

Iz Bovca se odpravite do mogočne trdnjave Kluže in nazaj.

Trdnjava Kluže, pomemben spomenik obrambe pred turškimi vpadi, Napoleonovo vojsko in napadi v 1. svetovni vojni, je ujeta med strma pobočja Rombona, Slemena in 70 metrov globoka korita Koritnice.

Leži 4 kilometre iz Bovca v smeri prelaza Predel, do nje pa se lahko podate tudi po krožni poti – hoja vam bo vzela približno 4 ure.

• V trdnjavi si lahko ogledate stalno razstavo,
  • morda si boste imeli priložnost ogledati predstavo 1313,
  • še prej pa se boste sprehodili mimo bližnje utrdbe Fort Hermann, ki stoji na pobočju Rombona in je bila zgrajena kot podpora trdnjavi Kluže.

Fort Hermann je bila med prvo svetovno vojno zaradi silovitega italijanskega obstreljevanja močno poškodovana. Danes so ob ruševinah trdnjave urejene informacijske table

Kako iz Bovca do utrdb

Iz središča Bovca se odpravite v smeri proti vasi Plužna, pred cerkvijo Sv. Urha zavijte desno in se odpravite navzgor mimo športnega igrišča do desnega odcepa na kolovoz.

Sledi precej strm, vednar krajši klanec do hleva Rusc.

Nato nadaljujte do križišča z makadamsko cesto, kjer zavijete levo v smer za Široki plaz.

Po makadamski cesti se boste vzpeli do kmetije pri Plajerju, hitro za kmetijo pa pot zavije desno v smeri Brdo. Vi vzpon nadaljujete po pešpoti naravnost v klanec in pri naslednjem križišču zavijete desno preko melišča v smeri za Kluže.

Od tu naprej se pot le še rahlo dvigne in nato enakomerno nadaljuje do poti, ki iz Kluž vodi na Rombon. Na križišču zavijete desno in se pričnite spuščati proti dolini.

Pot vas vodi mimo ostalin trdnjave Fort Herman in skozi predor do trdnjave Kluže.

In po kratkem predahu nazaj ...

Pri trdnjavi Kluže prečkajte glavno cesto Bovec – Log pod Mangartom zavijte levo preko mostu čez reko Koritnico in na drugi strani mostu desno v smeri Zabrajda v dolino Bavšice. Asfaltno cesto boste kmalu zapustili in zavili desno na kolovoz v smeri za Šunik.

Do naslednjega križišča po klancu navzdol ... Tu boste zavili desno na pešpot, ki se spusti do reke Koritnice in preko brvi prečkali reko ter pot nadaljevali ob njenem desnem bregu do makadamske ceste pri Kukču.

Ta vas pripelje do glavne ceste Bovec – Log pod Mangartom. Prečkajte jo in na drugi strani nadaljujte po pešpoti v smeri Bovec nazaj do izhodišča.

Viri: www.bovec.org, www.kluze.net, www.soca-valley.com

Do vašega izleta se bo lahko tudi kaj spremenilo. Urniki se spreminjajo, ceste so včasih zaprte in pri opisih poti morda kaj (z)manjka. Zato vsak izlet pazljivo načrtutjte: pred odhodom vedno poiščite dodatne informacije, še enkrat preverite pot, pokličite turistične centre ... Šele nato se odklopite, odrinite in sprostite. Za smer pa ne pozabite povprašati tudi domačine.
Preverite še ideje za izlete, ki vas bodo nagradili s čudovitimi razgledi ...

Novo na Metroplay: Kako hitro in enostavno pripraviti uravnotežen obrok? | Žana Hrastovšek