Kako se lotiti vadbe brez poškodb?

Kako se lotiti vadbe brez poškodb? (foto: Profimedia) Profimedia
13. 4. 2017

Lepo vreme je na plan pritegnilo veliko kolesarjev in tekačev, ki skušajo priti v formo ter se pripraviti na poletje. Vse lepo in prav, dokler se vadbe lotite na pravilen način. Preverite, na kaj pri treningu ne smete pozabiti.

Ugotovite, kateri deli telesa so šibkejši

Veliko ljudi, ki se prične ukvarjati s športom, ima šibke točke. Nekatere so lahko genetske, druge so posledice predhodnih poškodb ali daljšega obdobja mirovanja. Pametni športniki se lotijo vaj, ki počasi krepijo manj trenirane mišice. Preden se resno lotite vadbe, se pozanimajte o gibih, ki jih boste izvajali. Ali lahko resno škodujejo vašim šibkim predelom?

Vedno se ogrejte

Začetnikom se ogrevanje morda zdi potrata časa, vendar je pomembno, da pripravite telo na napor. Trening s »hladnimi« mišicami kar kliče po poškodbah. Dovolj je že nekaj minut preprostih vaj za ogrevanje in pripravljeni boste na intenzivnejšo vadbo.

Ne pozabite na trening za moč

Trening za moč je pomemben za krepitev mišične mase in kosti, kar lahko pomaga preprečiti poškodbe. Okrepljene nižje hrbtne mišice in trebuh so ključ do močnega telesa in ravnotežja. Če si boste vzeli čas za takšen trening, bodo vaše mišice pripravljene na vse izzive.

Vzemite si čas za počitek

Utrujene in boleče mišice so bolj dovzetne za poškodbe. Če redno izvajate vadbo, poskrbite, da boste vmes vsaj en dan počivali ali prilagodite trening vsakemu dnevu posebej. Če na primer v ponedeljek delate vaje za zgornji del telesa, se v torek osredotočite na spodnji del. Vsekakor ne pretiravajte streniranjem določenega dela, ki ga želite preoblikovati.

Preberite tudi: