Katera dieta je boljša – nordijska ali mediteranska?

Katera dieta je boljša – nordijska ali mediteranska? (foto: Louis Hansel | Unsplash) Louis Hansel | Unsplash
15. 8. 2020

Govora je od dietah, ki to pravzaprav nista – strokovnjaki, ki se ukvarjajo s prehrano, dietami in debelostjo bodo potrdili, da je način prehrane v skandinavskih in mediteranskih državah odličen. Ko je govora o tem, katera je boljša pa …

Kaj je nordijska dieta?

Bistvo nordijske diete je zdravju koristna hrana, nadležno štetje kalorij ni potrebno, občasno pa je dovoljen tudi posladek.

Dieta predpisuje pogosto uživanje rib, priljubljena je tudi svinjina, tradicionalne jedi pa pogosto pripravljajo s teletino in jagnjetino. Jesti je treba tudi žitarice in veliko zelenjave. Dieta vključuje veliko skandinavskega avtohtonega sadja, kot so borovnice in brusnice.

Zagovorniki nordijske diete so strogo proti stradanju in zagovarjajo zmernost. Glavni cilj je, da se ljudje vrnejo k prehranskim navadam prednikov.
Alyson McPhee | Unsplash

Kaj je mediteranska dieta?

Mediteranska dieta oziroma mediteranski način prehranjevanja prav tako velja za enega najbolj zdravih prehranskih režimov.

Celotni prehranski načrt naj bi bil sestavljen iz približno 50 odstotkov ogljikovih hidratov, pridobljenih iz zelenjave, sadja, stročnic in polnozrnatih jedi. 35 odstotkov naj bi potem predstavljali zdrava olja, oreščki, semenke in ribe. 15 odstotkov pa je rezerviranih za proteine iz stročnic, rib, oreščkov, mlečnih izdelkov, perutnine in jajc.

Mediteranska dieta torej prav tako vključuje vse, kar najdete v vsaki trgovini in kar vaš želodec pozna že od nekdaj. Plus – vino!

Sredozemski načrt prehranjevanja ni ekstremna dieta, pri kateri boste na prste ene roke šteli tiste uboge lešnike, ki so vam dovoljeni za popoldansko malico, ampak je v bistvu način življenja s hrano, ki nas obdaja.
Torej ...

Katera dieta je boljša – nordijska ali mediteranska?

Profimedia

Znanstveniki potrjujejo, da je način prehrane v skandinavskih in mediteranskih državah odličen. Ko je govora o tem, katera je boljša pa si niso enotni.

Odgovore smo preverili pri več strokovnjakih in vsi menijo – obe sta dobri. Ker vključujeta ribe, stročnice, pusto meso, sadje in zelenjavo. Nordijska je bogata tudi z mlečnimi izdelki. Preprečuje vnetja, znižuje krvni tlak, mediteranska, ki vsebuje tudi oljčno olje in vino, je dobrodejna za srce.

Oba načina prehrane lahko postaneta način življenja. Oba pozitivno vplivata na zdravje in sta lahko dobra izhodiščna točka za dolgoročne pozitivne spremembe naših prehranjevalnih navad. Le še na bistvo ne smemo pozabiti: zmernost.
Podrobnosti posamezen diete preverite na povezavah:
Preverite pa tudi:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri