Priljubljene diete na ocenjevanju: Mayo dieta

20. 12. 2016

Zgodovina klinike Mayo sega v začetke prejšnjega stoletja. Ustanovil jo je Dr. Wiliam w. Mayo in kmalu je prerasla svoje okvire. Danes Mayo ni samo bolnišnica, razvojni in raziskovalni center, temveč tudi sinonim za celostni zdravstveni sistem.

Prehranske smernice, ki se jih držijo, so sad več kot stoletnih izkušenj pri medicinskem delu z ljudmi.

Prva sprememba, ki jo opazimo pri mayo dieti, je spremenjena prehranska piramida. V klasični piramidi najdemo v največji meri zastopana škrobnata živila, kot so žitarice, v drugi vrsti sta sadje in zelenjava, v tretji beljakovinska živila in na vrhu, v najmanjši prostornini, maščobna živila.

Pri Mayu pa menijo, da moramo jesti največ sadja in zelenjave, malo manj škrobnatih živil, še manj mesnih in mlečnih živil, še malo manj maščob in zelo malo sladkarij.

Kako je videti njihova dieta? Določijo vam potreben kaloričen vnos. Za ženske praviloma velja, da pri hujšanju potrebujejo 1.200, moški pa 1.400 kcal. Priporočajo pisanje dnevnika prehrane in raznolikost pri izbiri živil, saj si lahko le tako zagotovite zadostno količino mikro in makro nutrientov.

Zavedajo se pomembnosti celostnega pristopa k hujšanju in tako posameznika spodbujajo h gibanju in odgovornemu načinu življenja. Opozarjajo na dosledno spoštovanje pravil, ki pa naj bodo takšna, da se jih boste lahko držali vse življenje.

Verjamejo, da lahko mali cilji na dolgi rok prinesejo velike rezultate. Prepričani so, da je za epidemijo debelosti najbolj kriv način življenja. V eni izmed svojih knjig navajajo desetletno študijo, ki opisuje značilno ameriško in značilno kitajsko prehrano.

Čeprav Kitajci pojedo kalorično gledano več hrane, so bolj vitki kot Američani. Poglejmo si, zakaj.

Značilna ameriška prehrana

  • Kalorije 2000
  • Maščobe 35 %
  • Beljakovine 18 %
  • Ogljikovi hidrati 48 %
  • Vlaknine 14

Značilna kitajska prehrana

  • Kalorije 2600
  • Maščobe 22 %
  • Beljakovine 9 %
  • Ogljikovi hidrati 65 %
  • Vlaknine 33


Že na prvi pogled lahko vidimo, da se ameriškem načinu prehranjevanja, ki prihaja tudi k nam, vnaša preveč maščob, beljakovin in občutno premalo vlaknih.

Kot vidimo, pri vnosu ogljikovih hidratov ni bistvenih odstopanj. To so opazili tudi pri kliniki Mayo in zato svoje jedilnike sestavljajo malo drugače, kot je trenutno moderno. Vsebujejo namreč kar nekaj ogljikovih hidratov in tudi precej vlaknin.

Prav tako ne pretiravajo z vnosom beljakovin, temveč težijo k uravnoteženim obrokom. Pa poglejmo, kako je videti povprečen shujševalni jedilnik s 1.200 kcal za žensko.

  • Zajtrk: Pol skodelice svežega sadja, 5 mandljev, lonček navadnega lahkega jogurta.
  • Kosilo: Solata s piščancem in mala porcija rižote, malo jabolko, mineralna voda z limono.
  • Večerja: popečene gobice s tofujem, mala porcija rižote, breskev in zeleni čaj.
  • Za malico lahko pojeste lonček jogurta, pol pesti mandljev ali sadež
Ocena: 5/5

Mayo diete so ene od redkih, ki upoštevajo pravilo, da je naravna hrana boljša od predelane. Ker je hrana raznolika, se vam ni treba bati, da bi vam med dieto primanjkovalo esencialnih sestavin. Hrane ne ločujejo na dobro in slabo, temveč določijo individualne potrebe posameznika in temu primerno določijo najprimernejšo hrano.

Tako lahko med hujšanjem jeste tudi sladkarije, vendar v omejenih količinah. Ker hrana vsebuje veliko vlaknin, med dieto ne boste lačni. Cilj, ki ga boste dosegli, je zdravo in vitko telo ter odlično počutje. Vsem bralcem toplo svetujem, da preberejo katero od njihovih publikacij.

Vir: www.mayoclinic.com

Mojca Cepuš, nutricionistka, Befit – vaš košček zdravja

Ocene ostalih priljubljenih diet:

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri