Namigi za manj maščobe v božičnih jedeh

Namigi za manj maščobe v božičnih jedeh (foto: Shutterstock.com) Shutterstock.com
19. 12. 2014

Že ob kupovanju živil za praznične dni bodite pozorni na vsebnost maščob in drugih dodatkov. Za bolj zdrave jedi pa lahko poskrbite tudi z manjšimi triki.

  • Na splošno skoparite z maščobo: v posebnih posodah iz legiranega jekla, v teflonskih ponvah, v ponvah za žar, v aluminijasti foliji, v posebni vrečki za peko ali pa v rimskem loncu lahko vaše poslastice pripravite z malo ali pa tudi skoraj brez maščobe.
  • Kot uvod v praznični meni postrezite juho in solato, ki vas bosta obvarovali pred velikim tekom pri glavni jedi.
  • V solatno polivko vmešajte sadne sokove ali juho in tako prihranite to ali ono žličko olja.
  • Losos s smetanovim hrenom je čudovita predjed prazničnih jedilnikov. Čudovito svež in ravno tako slasten bo, če boste v nastrgan hren vmešali kislo smetano (10 odstotkov maščobe).
  • Namesto kremne juhe lahko gostom postrežete tudi bistro juho – bujon.
  • Eterična olja zelišč poskrbijo za aromatičnost prav vsake jedi. V bistvu ne pripomorejo k zmanjševanju maščob, vendar pa pošteno pospešijo izgorevanje maščob v telesu.
  • Bi si radi privoščili narastek z lepo zapečeno sirovo skorjico? Polovico sira zamenjajte z drobtinami in tako prihranite kar nekaj maščobe.
  • Kot glavno jed božičnega jedilnika lahko ponudite tudi lahko puranjo pečenko ali pa dušeno ribo.
  • Svinjski, goveji ali telečji file že po pravilu vsebuje manj maščob kot pa razne mesne rulade in zvitki.
  • Božična gos bo manj mastna, če ji boste pred peko večkrat prebodli kožo, tako da bo lahko skozi luknjice odtekala odvečna maščoba.
  • Ribe z nežnim mesom pecite cele v pečici. Nadevajte jo z veliko svežimi zelišči, denite na papir za peko in specite v pekaču.
  • Omake k prazničnim pečenkam so slastne tudi brez smetane. Če imate radi kremne omake, jih lahko pripravite iz izdelkov, ki vsebujejo manj kalorij. Dušene osnove lahko zgostite s sredstvom za zgoščevanje omak ali pretlačeno zelenjavo, začinite pa z malce vina ali brusnic.
  • Ko govorimo o cmokih, so najboljša izbira krompirjevi svaljki. Brez jajca bodo manj kalorični kot kruhovi cmoki.
  • Idealni nadomestki omak, ki vsebujejo tudi manj maščob, so razne pretlačene sadne omake (t. i. čatniji – na primer mangov), ki jim po potrebi primešajte še malo navadnega jogurta.
  • Slan krompir, krompir v oblicah ali krompir, pečen v foliji so za vašo postavo bistveno bolj prijazne priloge kot pa pečen krompir, pire ali ocvrt krompirček.
  • Olja in masla ne uporabljajte po občutku, temveč vedno odmerite ustrezno količino. 1 žlička masla vsebuje 5 g maščobe, 1 žlica olja pa 10 g. Porabo maščob lahko uspešno nadzorujete tudi z označevanjem na steklenici.
  • Panada posrka veliko maščobe. Marinade na drugi strani poskrbijo za okus in so pri slastnih zrezkih veliko boljša alternativa.
  • Kremne sladice so sicer zelo slastne, vendar pa lahko vsebujejo tudi do 1000 kalorij na porcijo. Najbolje bo, da si privoščite sadno solato.
  • Praznični jedilnik bo namesto smetanovega sladoleda lepo zaokrožil tudi sadni sorbet.
  • Približno 30 minut pred jedjo popijte kozarec vode in veliko hitreje boste siti tudi ob prazničnih dneh.
  • Mesni fondi za silvestrovo – slastno! Toda pripravite ga lahko tudi brez olja. Meso, ribo in škampe lahko skuhate v aromatični juhi, ki jo lahko kasneje z dodatkom fini zelenjavnih trakov tudi postrežete.
  • Božična kava z mlečno ali smetanovo havbico? Mlečno peno lahko pripravite tudi iz mleka z 1,5 oz. 0,5 odstotka maščobe. Če pijete kavo zunaj, se pozanimajte, kakšno mleko uporabijo.
  • Tako kot ni popoldanske kavice brez piškotov, tudi za božič ne sme manjkati praznična torta. Toda kremo namesto s smetano raje pripravite iz sadežev, jogurta in skute.
  • Najboljše božične torte so biskvitne, saj biskvit praviloma ne vsebuje maščobe. Veliko tort boste brez težav pripravili tudi z manj sladkorja, kot je navedeno v receptu. Večinoma zadostuje 30 do 40 g na jajce.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri