Skrivnosti smutijev: TE sestavine topijo maščobe (in lahko pomagajo pri hujšanju)

Skrivnosti smutijev: TE sestavine topijo maščobe (in lahko pomagajo pri hujšanju) (foto: profimedia) profimedia
6. 3. 2021

Priprava smutija ne bi smela biti takšna znanost, kajne?

Smutiji veljajo za zdravo malico, pijejo jih zvezdniki, priporočajo jih mnoge diete, kupite jih v nakupovalnih centrih in zagotovo tudi na vašem pultu stoji mešalnik za pripravo takšnih in drugačnih napitkov. Če ga uporabljate pogosto, bi morali o pripravi smutijev vedeti malce več. 

Preden se lotimo sestavin za smuti, ki bo topil maščobe in pomagal pri hujšanju, poglejmo nasprotno stran - se od smutijev lahko zredimo?

Lahko, prav tako lahko s tem navidez zdravim napitkom zaužijete veliko dodanega sladkorja. Še posebej vnaprej pripravljeni smutiji vsebujejo snovi, zaradi katerih so obstojnejši, imajo lepo barvo in so prijetnega okusa. Zato je veliko bolje, da jih pripravite sami doma. Pri pripravi pazite, da smuti ne bo preveč kaloričen (ja, tudi to se lahko zgodi) in da ga uživate v normalnih količinah (npr. 1 kozarec). 

Sedaj pa k sestavinam, ki sestavljajo smuti za topljenje maščob.

SADJE

Sadje pač ne more manjkati v smutiju, nič novega. Ampak, zakaj? Sveže in zmrznjeno sadje vsebuje vlaknine, antioksidante, vitamine in minerale, ki spodbujajo normalno delovanje telesa. 

Vlaknine vam bodo za dlje časa dale občutek sitosti, vitamini in minerali pa bodo oskrbovali celice, da ne boste ves čas lačni. 

Zaradi naravnega sladkorja, ki ga vsebuje sadje, so ljudje lahko zmotno prepričani, da bi se ga morali med hujšanjem izogibati. 

ZELENOLISTNATA ZELENJAVA

Zaradi vlaknin, mineralov in vitaminov, ki pomagajo pospešiti  metabolizem, je te vrste zelenjava odlična za vzdrževanje teže in tudi za obdobja, ko želite izgubiti kakšen kilogram. 

Kalcij v zelenjavi se bo boril proti maščobam, kar je potrdila tudi raziskava. Kalcij med drugim najdete v zelenem zelju, špinači, brokoliju, koprivah, blitvi, ohrovtu.

BELJAKOVINE

Z beljakovinami v svojem napitku se boste (ob rednem uživanju) počutili in izgledali dobro. Tako kot zelenjava tudi beljakovine pospešijo metabolizem in zmanjšujejo apetit ter uravnavajo tudi nekatere druge hormone, ki vplivajo na težo. 

Beljakovine imajo v primerjavi z ogljikovimi hidrati in maščobami največji termični učinek hrane, t. j. energija, ki jo telo potrebuje za prebavljanje, absorpcijo in presnovo hranilnih snovi.

Dodajte torej nekaj oreščkov ali semen, lahko posežete tudi po proteinskih praških, a naj bodo te naravni in v priporočenih odmerkih, ki jih najdete na embalaži. 

INGVER

V raziskavi je bilo ugotovljeno, da uživanje ingverja skupaj z drugimi živili poveča termični učinek hrane. Zato bo telo med prebavljanjem porabilo več kalorij, kot bi jih sicer. 

Ker ne boste kmalu spet lačni, se bo zmanjšalo tudi število kalorij, ki jih zaužijete v celem dnevu. 

Čudežni smuti za hujšanje

Obstaja torej recept za čudežni smuti, s katerim boste izgubili 10 in več kilogramov? Žal ne deluje tako. 

Vpeljava smutijev v vsak dan je zdrava navada, saj telesu zagotovite mnoge hranljive snovi, ki jih potrebuje, ohranjate zdravo prebavo in ste siti za dlje časa, zato boste manj verjetno posegli po nezdravih prigrizkih. 

A smuti ne bo sam poskrbel za vitko postavo. Poleg tega morate v splošnem jesti zdravo (tu in tam se vsi pregrešimo) in se redno gibati. Le tako boste deležni uspeha.