V kateri hrani so vitamini?

5. 6. 2012

Vitamin A je v rdeči (korenje, paradižnik . . ), temno zeleni (špinača, peteršilj, solate . . ) in rumeni zelenjavi, rdečem, zelenem in rumenem sadju, mleku in mlečnih izdelkih, jajcih, ribjem olju . .

Vitamin D:

je v ribjem olju, morskih ribah (sardine, losos, tuna), mleku in mlečnih izdelki, mesu, rumenjaku, kvasu .

Vitamin E:

je v kikirikiju, olju iz koruznih kalčkov, polnovrednih žitih, zeleni listnati zelenjavi, stročnicah, jajčnem rumenjaku . .

Vitamin K:

je v listnati zeleni zelenjavi, brokoliju, cvetači, jogurtu, jajčnem rumenjaku, sojinem in ribjem olju . .

Vitamin C:

najdemo v agrumih, jagodičju, kiviju, zeleni in listnati zelenjavi, paradižniku, meloni, cvetači, krompirju, papriki, brokoliju, brstičnemu ohrovtu, krompirju, zelju, peteršilju, šipku . .

Vitamini skupine B:

Vitamin B1 vsebujejo polnovredna žita in žitni izdelki, soja, sadje, kvas, stročnice, krompir, jajčni rumenjak, arašidi, oreščki, mleko, večina zelenjave, ribe, meso – pusta svinjina . .

Vitamin B2

vsebujejo mleko in mlečni izdelki, meso, ribe, jetra, polnovredna žita, listnata zelenjava, jajca, stročnice, kvas . .

Vitamin B3

se nahaja v jetrih, pustem mesu, perutnini, ribah, polnovrednih žitih, avokadu, dateljnih, figah, suhih slivah, praženih arašidih, kvasu, jajcih . .

Vitamin B5

se nahaja v jetrih, ledvicah, rumenjaku, kvasu . .

Vitamin B6

vsebujejo banane, polnovredna žita in kalčki, soja, perutnina, stročnice, rumenjak, listnata zelenjava, ribe, dinja, zelje, neoluščen riž, arašidi, orehi, kvas, jajca, mleko . .

Vitamin B7

kvas, mleko, sojina moka, neglaziran riž, arašidno maslo, šampinjoni, cvetača, stročnice, goveja jetra, jajčni rumenjak, orehi . .

Vitamin B9

je v listnati zelenjavi, kvasu . .

Vitamin B12

je v jetrih, govedini, svinjini, ribah, jajcih, siru, mleku in mlečnih izdelkih . .

Pomembno!

Zaradi hitrega izločanja vodotopnih vitaminov moramo živila le na hitro oprati – v celih kosih, saj tako najbolje zadržimo vitamine. Ne režimo živil pred pranjem na majhne koščke! Vitamini, topni v maščobah, so slabo obstojni in občutljivi za maščobo. Hraniti jih moramo v temnih in hladnih prostorih.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Značke: hrana vitamini

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri