44 maščobnih pasti

2. 1. 2014

Če jih poznamo, se jim lahko izognemo.

Da bi po obilni praznični hrani hitro spet prišli v staro formo, je potrebne nekaj previdnosti, da se ne ujamemo v maščobne pasti, ki prežijo na nas v obliki najrazličnejših dobrot, ki se jim ne moremo upreti tudi po praznikih.

Pazite torej, da ne zaužijete več kot 30 g maščob dnevno, pri tem pa vam bodo v pomoč naši nasveti. (Vse vrednosti maščob veljajo za 100 g živila.)

1. Cupcakes

Je mini tortica lahko pregrešna? Na žalost res. Obložena s klasično masleno kremo zlahka vsebuje 20 g maščobe.

2. Masleni rogljič

Francosko masleno pecivo je pošten odmerek maščob za zajtrk, na kos je vsebuje približno 25 g.

3. Polpete

Tudi kroglice in cmočki iz mletega mesa v sebi skrivajo približno 10 g maščobe.

4. Kamamber

Sir s plemenito plesnijo sestavlja kar tretjina maščobe oziroma 34 g na 100 g živila.

5. Arašidovo maslo

Res je, da v oreških tičijo zdrave maščobe, toda kljub temu previdnost ni odveč: v 100 g namaza je skritih kar 50 g maščobe.

6. Špageti karbonara

Past je v omaki! Slanina, jajca in sir skupaj nanesejo približno 10 g maščobe na 100 g omake, skupaj s testeninami pa so, s približno 750 kcal, prava kalorijska bomba.

7. Tiramisu

Sladica iz 'lepe' Italije naredi tudi 'lep' trebušček, za kar je kriva sicer slastna maskarponejeva krema, ki tiramisuju prinese približno 10 g maščobe.

8. Torte

Več kot vsebujejo masla in smetane, boljše so, a žal vsebujejo tudi več maščobe: frankfurtski venec 25 g, črni gozdiček 14 g, čokoladno-orehova torta 12 g, skutno-smetanova torta 11 g in linška torta 10 g.

9. Lešnikov namaz

Ko se ga boste naslednjič lotili kar z žlico, pomislite: 100 g namaza vsebuje kar 31 g maščobe.

10. Hamburger

Hamburger Cheeseburger iz McDonald'sa vsebuje 13 g maščobe (11 g na 100 g). Če se odpoveste rezini sira, bo vseboval le 9 g.

11. Kokosov oreh

Nizkokalorična in z minerali bogata kokosova voda je cenjeno shujševalno živilo, medtem ko je meso kokosovega oreha s 37 g maščobe daleč od tega.

12. Čips

Seveda je narejen predvsem iz krompirja, toda žal tudi z veliko maščobe. 100 g prigrizka vsebuje 39 g maščobe. Predlagamo nekoliko bolj zdravo različico.

13. Klobasa

Lepo zašpiljena, obarjena in prekajena. Zelo dobra, a v povprečju vsebuje 27 g maščobe.

14. Pesto

Glavna sestavina je olje in ravno zato je pesto tako okusna, a hkrati prav nič lahka omaka, ki vsebuje 56 g maščobe.

15. Kokoš

Prva izbira, ko želite skuhati okusno in krepčilno juho, a zadnja, ko spoznate vsebnost maščobe: 21 g.

16. Jajčni liker

Tudi napitki lahko vsebujejo maščobo. V tem se skriva 8 g.

17. Krompirjevi kroketi

Priljubljena priloga vsebuje malo krompirja in veliko maščobe – okoli 19 g.

18. Pica

Pica s salamo vsebuje 10 g, pica s tunino 12 g in pica s štirimi siri 14 g maščobe.

19. Holandska omaka

Odlično se poda k belušem, malo manj pa k vitki postavi: v 100 g omake je 27 g maščobe.

20. Krof

Pecivo iz ocvrtega testa v povprečju vsebuje 12 g maščobe.

21. Sardine v olju

Sardele sicer spadajo med cenjene in zdrave modre ribe, a konzervirane v olju vsebujejo 14 g maščobe.

22. Majoneza

Za nekaj časa jo črtajte z nakupovalnega lista, saj sama vsebuje kar 80 g maščobe. In če jo prištejete k pomfritu, hamburgerju ...

23. Avokado

Res je, da vsebuje zdrave nenasičene maščobne kisline, a 23 g maščobe vendarle ne smete spregledati.

24. Lotarinška pita

Jajca, mleko, slanina in sir poskrbijo za 15 g maščobe na 100 g pite.

25. Crème brulée

Osnovna sestavina zapečene kreme je smetana in vsebuje 24 g maščobe.

26. Musaka

Zloženka iz krompirja in mletega mesa vsebuje 16 g maščobe.

27. Krekerji

Priljubljeni prigrizki lahko hitro zaoblijo boke, saj vsebujejo 14 g maščobe.

28. Nugat

Razvajanje z lešnikovim nugatom bo prineslo 21 g maščobe. Previdno!

29. Rikota

Naj bo iz ovčjega ali kravjega mleka – na vas preži 15 g maščobe.

30. Pomfrit

Nekoliko boljša izbira od čipsa, a kljub vsemu s 16 g maščobe.

31. Suha salama

S salamo so sendviči in pice še kako slastni, toda žal obteženi s krepkimi 28 g maščobe.

32. Sadni jogurt

Poleg s sadjem, jogurtom in sladkorjem ta mlečni proizvod postreže še s 15 g maščobe.

33. Ribje palčke

Pogosto pristanejo na otroških krožnikih, z njimi pa žal tudi 10 g maščobe na 100 g živila.

34. Dunajski zrezek

Naj bo pripravljen originalno iz teletine ali pa, kot je bolj priljubljeno, iz svinjine: najbolj mastna pri tem zrezku je panada, ki med peko vpije precej maščobe. Rezultat: 12 g maščobe.

35. Svinjska krača

Še dobro, da se na naših krožnikih znajde bolj po redko – vsebuje 13 g maščobe.

36. Solatni preliv

Solata, prelita na primer s prelivom tisočerih otokov, bo s 26 g maščobe zalegla za glavni obrok.

37. Čokolada

Ne boste verjeli, toda v 100 g čokolade je poleg 56 g sladkorja prostora še za 31 g maščobe. Ne morete brez čokolade. Vemo. Čokolada je razvada sodobnega človeka in je božanskega okusa. Poizkusite zdrav nadomestek - rožiče in si pripravite hitri rožičev puding

38. Čokoladna ploščica

Hitro nas napolni z energijo, dolgoročno pa je prava mora za postavo. Vsebuje veliko sladkorja in približno 28 g maščobe.

39. Sladoled

Ledena osvežitev na primer z okusom čokolade 'osreči' s 33 g maščobe.

40. Sladka smetana

100 g rahlo stepene smetane bo sladico obtežilo z dodatnimi 32 g maščobe.

41. Hren s smetano

Poleg hrena vsebuje predvsem veliko smetane, v kateri se skriva 29 g maščobe.

42. Piščanec

Velja za lahko in dietno živilo, a kljub temu vsebuje 14 g maščobe.

43. Oreški

Slaba novica: v orehih, lešnikih in drugih oreških je skrite veliko maščobe, v povprečju približno 60 g. Dobra novica: ta maščoba je zdrava, saj znižuje raven holesterola in varuje srce.

44. Maslo

S 83 grami je maslo neprekosljivi zmagovalec med mastnimi živili, zato se maslu in vsem izdelkom iz masla izogibajte v velikem loku. Odlična alternativa je kokosova maščoba.

Iz Lise

Priporočamo: Kako izboljšati svojo prehrano

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri